Apo Island🏝️🐢🐠🐟🦈🐚

27 februari 2019 - Tagbilaran, Filipijnen

Ik kreeg wat reacties over het feit dat ik zo gedetailleerd en veel vertel... Klopt!! Buiten dat ik het leuk vind m'n avonturen met jullie te delen is dit ook een dagboek voor mezelf. Er is een optie om er een boek van te laten maken, zodat, als ik later grijs en oud ben👵🏼, ik het nog eens door kan bladeren en kan terug lezen📙

Gisterochtend was ik al weer voor de wekker aan wakker. Hanen, honden gekko's, zo snel de zon opgaat komen ze tot leven met veel lawaai.
7am verzamelen voor onze snorkeltocht. Aangezien Florence niet in het zelfde hostel slaapt ging ze op eigen houtje richting het Coco grove resort. Ik ontving een berichtje dat ze was gearriveerd. Ik, zittend in de stoel bij de receptie zag vanalles maar geen Florence... We snapten er niets van. Hoe dan... Ze zei dat ze een formulier hadden met onze namen er op voor de Apo Island snorkeltocht... Toen ik verder ging vragen bleek dit resort 2 ingangen met 2 recepties te hebben😂. We zouden elkaar in de haven treffen.

Toen ik aankwam in de haven lagen er een paar boten. 1 er van, een hele luxe, had de uitloop brug al klaar liggen. De rest van de boten lagen er maar een beetje te liggen. Zou dat dan onze boot zijn... Kon het eerst niet geloven. Maar toen eenmaal onze spullen aan boord geladen werden, werd ik toch best enthousiast... Net zo'n vette luxe jacht!!!🛥️ Dan ben ik toch best een luxe paardje... Heerlijk😊 De toch verliep dan ook erg soepel en eenmaal aangekomen bij Apo island stapten we over om een klein speedbootje die ons aan wal bracht... Decadent!!!

Ons schip voor de snorkeltocht 😍

Aan wal werden we verdeeld in groepjes van 4. Op de boot hadden we 2 andere meiden leren kennen Lucy en Alex. Een Engels en een Nederlands meisje. Samen vormden we een groep met onze gids Richard. Na wat gedoe met onz snorkeluitrusting gingen we als laatste groepje het water in... Wat uiteindelijk perfect was... Richard had bedacht niet achter de rest aan te gaan maar links de baai in te gaan en van daaruit verder de zee in. En dat werd beloond!! Tijdens deze trip hebben we 3 zeeschildpadden gezien😍🐢
Uiteraard kwamen we ook als laatsten weer aan wal. Op naar het lunchbuffet, die al behoorlijk geplunderd was door de rest 😒. Eenmaal in de rij kregen we voorrang. De anderen stonden al voor hun 2de ronde in de rij. En net op dat moment werden er nieuwe verse frietjes en vleesjes gebracht... 😊😊😊 Jummy in my tummy😍

Na de lunch nog ff relaxed, en wat zon 🌞gepakt. Daarna weer terug naar de boot voor de 2de snorkeltrip vanaf de luxe boot... Dat betekende dus verder de zee op. Die grote donkere diepte wat ik het engst vind. Voel me dan zo kwetsbaar in het water... Wat als er nou ineens een hongerige haai aan komt🦈😳. Welkom in m'n hoofd!... Kappen nu Daf, dit slaat weer nergens op!
Maar daar was ie weer... Onze held Richard! Weer met ons 5en op "stap". Hij zou die haai wel wegjagen💪🏼

Na een sprong van de boot gingen we weer compleet de andere richting op dan de rest. En al vrij snel hadden we er weer 1 te pakken! Hij zat op de bodem rustig te luieren. Maar hij moet een x op komen om te ademen, en idd na een paar minuten kwam ie naar boven, echt vlak voor onze neusjes. Als Ik had gewild had ik hem kunnen aanraken.. Maar uit respect naar het beestje toe heb ik dat uiteraard niet gedaan😊.
Daarna hebben we er nog 3 gezien. Wat een prachtige beestjes!!! Stukje samen ophezwomen. Deze ervaring staat in m'n geheugen gegrift. Die neemt niemand me meer af😊
Al dat moois maakte de flinke plens water die ik op een gegeven moment binnen kreeg via m'n neus goed. Wel fijn voor de verkoudheid, m'n neus was ineens een stuk minder verstopt😊

Toen kwam het moment om terug te zwemmen naar de boot. Allemaal geen flippers want dat vonden we niet nodig. Daar dachten we eenmaal terug op de boot toch echt anders over... Fuck wat een sterke stroming!! Ben ik weer blij dat ik toch aardig fit ben💪🏼! Net als Alex, het andere Nederlandse meisje. De 2 Engelse dames hadden er flink wat moeite mee. En die zijn toch beide bijna 10 jaar jonger🙃.
Terug op de boot lag er watermeloen en bananenbrood klaar. Echt super goed verzorgd!!! Het was het geld zeker waard... Zo'n €35,- voor de hele trip 😂

Eenmaal terug op het resort was ik gesloopt. Snel terug naar m'n hostel, douchen want m'n haar was net touw.... Echt Chantal, als k terug ben heb ik een leuk klusje voor je💇🏼‍♀️

Nog net optijd voor m'n laatste zonsondergang aan het strand. Weer een plaatje, prachtige kleuren😍.

Daag zon.... Laatste sunset @ Siquijor

Daarna Ff een biertje gedronken en wat gegeten en 9u lag deze dame in bed. Dood op! De volgende dag een reis dagje. Met de boot van Siquijor naar Bohol, en van Bohol naar Cebu, en dan vliegen naar Manila om over te stappen naar Puerto Princesa. Beetje omslachtig maar was wat laat met boeken van m'n tickets🙄 oeps...

Johnny moest ook naar de haven dus we hebben samen een trycle genomen. Scheelt weer pessos😊 Onderweg nog ff wat geld gepint. En eenmaal in de haven kon ik m'n ticket die ik al online had gekocht aanpassen. Ik wist dat de ferry van Siquijor naar Bohol door zou gaan naar Cebu. Alleen ik had 2 tickets waarvan op de 2de stond dat ik een uur moest wachten. Waardoor het krap zou worden op het vliegveld te komen. Gelukkig kon ik alles omboeken zodat ik kon blijven zitten. Voor een euro🤣 Top! Tiet zat!! En het koste al. Weer geen drol💩

Toen ik me omdraaide zag ik 2 bekenden staan. Lucy en Alex, de 2 dames van het snorkelen gister. We zijn met z'n 3en ff ergens een hapje gaan eten en de supermarkt in gelopen. Wtf het is net een Makro! Van kleding tot maandverband, eten, en Electronica en Dutch milk🥛. Maar wat een tering herrie, het was net een disco zo hard stond de muziek!

Inmiddels was het bijna 12pm. Tijd om ri de haven te gaan. Spullen in te checken en verder te gaan... Daag Siquijor... Dank voor al het moois wat je te bieden had. Op naar m'n volgende bestemming Palawan😊

Eenmaal in de ferry zat ik helaas precies onder de airco, toen ik m'n vest wilde pakken die niet in m'n tas zat kwam ik er achter dat ik deze op m'n stoel om het hostel had laten liggen... Kut zooi... En k heb nog steeds zo'n last van m'n nek. Vanochtend toen ik op m'n rug lag kon ik m'n hoofd niet eens optillen. Lang leve de paracetamol👌🏼Dus maar m'n sjaal om, want met die koude lucht er op word het er niet beter op. Tiet zat op 't vliegveld, miss hebben ze daar een charmante trui voor me. Maar dat irritante gewaai om m'n kop de hele vind ik zooooo irritant😩. Gelukkig kunnen ze ook uit😊

Ingepakt in de ferry⛴️😫🤧

Inmiddels zijn we een aardig stukje onderweg en de zee word al ruiger. Dit x nog geen kotsende mensen gelukkig🤮

Zoals ik al vertelde, de komende dagen bestaat uit reizen. Hopelijk kom ik morgenavond aan in Port Barton. Daar blijf ik 4 dagen. Dan ga ik verder. M'n expeditie komt steeds dichter bij. Hopelijk gaat het goed met de boeking aangezien ze hem ingepland hadden voor de tegenovergestelde route... Nog niets van gehoord... Maar heb er wel. Super veel zin in!!

Zo en nu ga k ff relaxen... M'n duimen doen pijn😂. Tot de volgende x maar weer.

Toedeledokie😘💋

1. Myrthe:
    Hee meissie,

Ik vind het zelf wel fijn dat je alles zo in ds details verteld. Kan ik mij het beste inbeelden hoe het zal zijn voor je daar. Dus gewoon lekker mee door gaan :-)

Ziet er weer allemaal mooi uit! Op naar de volgende! Dikke kus
  2. Michel:
    27 februari 2019
    Ja, weer een mooi verhaal met mooie belevenissen. Het mag dan soms wat uitgebreid zijn maar het blijf leuk Daf. 😘
  3. Luus:
    Super mooi die verhalen daffie! Klinkt allemaal heerlijk! Geniet er van 😘
  4. Sarah:
    1 maart 2019
    Super mooi daar, lekker genieten! 😀😁