Coron...

15 maart 2019 - Coron, Filipijnen

Dag lieve mensjes inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en verscheidene mails met Buhay Isla. Ze hebben mij m'n geld terug gegeven en hebben een onderzoek gestart naar kapitein en z'n crew. Hopelijk vinden ze de rotte appel die het voor de rest heeft verpest. De jongens van Buhay isla waren ontzettend ontdaan van het hele gebeuren, net als ik. Heb ze een brief geschreven dat ik het enorm vervelend vind wat er is gebeurd en ze nogmaals bedankt voor de geweldige ervaring die mede mogelijk gemaakt is door hen...
Petje af voor Buhay isla, ze hebben dit op een onwijs professionele manier opgelost! 👍🏼👍🏼

5 van de 6 toppers die de expeditie onvergetelijk hebben gemaakt

Helaas heeft m'n gezondheid me behoorlijk in de steek gelaten de afgelopen dagen. Ben wel met Eric en Aimee mee geweest naar de hot springs woensdag. Dat was bijzonder!! Het water is zo'n 40 graden. Als je er in stapt is het net alsof je een net iets te warm bad neemt... Eenmaal gewend is het alsof je in een spa bent. En als je er uit gaat is het enorm verfrissend omdat 't buiten zo'n 10 graden kouder is!! Daarnaast gezellig gekletst en gechilled! Na de hotsprings gekeken of we een privé boot konden huren voor donderdag om naar de kawayan lake te gaan. We hadden geen zin in een tour met andere mensen, alles zou een teleurstelling zijn bij te geweldige expeditie die we gehad hebben. Maar het werd toch iets te duur. Helaas pindakaas... Dan maar een drankje op de rooftop bar en massage. Ook niet vervelend😊. Na dit alles hebben ze mij bij m'n hostel afgezet zodat we ff konden douchen chillen en dan zouden we samen nog een hapje gaan eten. Maar ik had absoluut nog geen trek. Inmiddels was m'n ontlasting nog steeds waterdun. En toen ik onder de douche vandaan kwam en me aangekleed had kachelde ik compleet in. M'n lichaampje was op.. Ik ben om 9pm gaan slapen en werd donderdag ochtend om 9am wakker. Mezelf een ontbijt door de strot geduwd en toen ik aan het rekenen kwam kwam ik er achter dat ik in 8 dagen tijd 6 dagen aan de dunne was geweest. Nu was 't klaar, tijd voor m'n antibiotica kuur die ik had mee genomen. Volgende week heb k m'n stilte week en daar krijg ik ook maar 2x per dag te eten dus ik moet nu wel ff aan sterken. De rest van de dag heb ik in bed gelegen en geslapen, m'n was die ik terug heb gekregen ingepakt en nog meer geslapen... Ook het kantoor geweest van Buhay Isla om mn geld op te halen en mezelf gedwongen nog wat te eten. En toen maar weer slapen...

Inmiddels is het vrijdag. Ik had een extra nacht geboekt omdat ik morgen pas naar Manila vlieg, maar kan niet op de zelfde kamer blijven... Helaas pindakaas, dus hup m'n spullen ingepakt en rond 2u kon k m'n nieuwe kamer betrekken voor 1 nachtje... M'n buikje is aardig rustig! M'n ontlasting begint weer dikker te worden, maar m'n eetlust is nog niet echt terug... Hopelijk komt dat ook snel... Vandaag rustig dagje. Met Eric en Aimee rondje door het dorpje gemaakt. Luxe geluncht in het two seasons Bayside hotel. Dat smaakte goed... Erg fijn😊. En nu een massage. Jups alweer... Vanavond ff rustig aan en morgen 9u is m'n vervoer naar de luchthaven er om me op te pikken.

Voor nu ga ik nog even lekker genieten van m'n laatste dagen hier in het prachtige Filipijnen, een land en een bevolking die m'n hartje toch wel een beetje gestolen hebben🥰. Jullie horen het weekend weer van me. Voordat ik m'n stilte week in ga... Och wat een rust!!! Een week geen ijle lange verhalen van Daffie...😜🤣 Wel fijn voor de mensen die achterlopen... Kunnen jullie ff rustig bijlezen😁

Fijne dag mensjes en ik ga nogmaals wat zon op proberen te sturen🌞🌞🌞

Toedeledoki 💋😘

1. Jolien:
    15 maart 2019
    Hey wat goed dat je even naar je lichaam heb geluisterd! Dat zal niet makkelijk zijn in een omgeving waar je eigenlijk het onderste uit de kan wil halen. Nu op naar de rest van je avonturen. Geniet ervan meis! X
  2. Myrthe:
    15 maart 2019
    Vervelend dat je nog steeds niet goed te pas bent. Hier in Nederland is het ook raak met de griep! Bah.... maar ik had dat niet achter die Filippijnen gezocht hoor zo'n bord met die tekst ;-)

En btw, wie is nou die kok waarmee je gekust hebt? Ben wel benieuwd :p
  3. Michel:
    15 maart 2019
    Hè Daffie, naar dat je lijffie je in de steek laat.
    Ik weet niet hoe het daar is, maar toen ik in China was werd me op het hart gedrukt: flessen water of gekookt, geen geschild voedsel kopen maar zelf schillen en niet afspoelen onder kraanwater, tandenpoetsen zelfs met fleswater naspoelen....etc
    Sterkte en vooral doorgaan met genieten.😘
  4. Joyce:
    15 maart 2019
    Wat ontzettend netjes dat de organisatie een onderzoek instelt naar de verdwijning van jouw centen! Hopelijk is je nare bijsmaak daarmee weg.
    Op naar de volgende avonturen met prachtige foto's voor ons achterblijvers 💋
  5. Anouk:
    15 maart 2019
    Wat netjes zeg dat je je geld terug hebt gekregen!! En hopelijk voel je je snel beter!!
  6. Jolande:
    15 maart 2019
    Al vast een hele mooie stilte-week gewenst Daffie, op alle fronten tot rust komen 😘
    En fijn dat je geld geretouneerd is en het met je buik ook beter gaat xx
  7. Luus:
    16 maart 2019
    Fijn dat het beter gaat daffie! Heel veel succes met je stilteweek! 😘
  8. Rita:
    16 maart 2019
    Heb ondanks alle narigheid met jouw gezondheid weer gesmuld van je smeuïge verhalen! Netjes afgehandeld met jouw centjes, kun je dat ook weer loslaten! Heel veel plezier met je stilteweek...even pas op de plaats, evalueren, luisteren naar jouw body door veel te chillen! Knap dat je ons steeds op de hoogte houdt..top! Liefs
  9. Aimee:
    17 maart 2019
    Dag lieve Daffie! Super leuk om je te leren kennen. We gaan je missen, maar we zien elkaar gauw.
    Take care! X