Did you wrijf it in...

3 maart 2019 - Port Barton, Filipijnen

Zo lieve kijkbuiskindertjes, vandaag hebben we een rustig dagje. Net m'n massage gehad en nu languit op het strand bij het hostel... Morgen gaat de reis verder richting El Nido. 4 uur hobbelen in de bus... M'n nek gaat langzaam de goede kant op, al was de massage die ik in Bohol heb gehad veul beter. M'n spiertjes hebben iig weer een beetje aandacht gehad. Nu een beetje relaxen en vanavond maar weer een lesje yoga. Na de yoga ga ik mezelf denk ik maar eens trakteren op een glas wijn😍. Voor de begrippen hier mega duur 200 pesso voor een glas. Omgerekend maar zo'n €3,40. Maar als je bedenkt dat een biertje gemiddeld 60 pesso kost snap je wat ik bedoel... Maar ik heb vakantie en ik vind dat ik wel een glas wijn verdiend heb🍷

Gister de eilandhop trip gedaan met Florence. Een kleine rustig boot. In totaal waren er net z'n 10nen. Waaronder 6 Nederlanders een Spaans stel, Florence en een Zweedse jongen.
Er zouden 5 stops komen, en de eerste was bij de zeeschildpadden. Nou hadden wij natuurlijk al flink wat van die beestjes gezien dus voor mij de minst belangrijke stop. Voor de andere mensen in onze boot was dit anders. Uiteindelijk hebben we er maar 1 gespot, maar ze waren laaiend enthousiast! Ik iets minder, m'n snorkel bril liep constant vol met water... Kut ding!! En prikken dat dat zoute water doet in je ogen... 😵

Na de eerste stop vroeg de booteigenaar of iemand zin had in een glaasje rum cola... Iedereen zei "misschien later" (het was 11am) Maar we hadden geen keuze. Er werden 10 glazen klaar gemaakt en in onze handen geduwd. Zuipen kreng... 🤣. Nou braaf als ik ben drink ik natuurlijk m'n glaasje leeg... 😇

De 2de stop was een paradijsje opzich. Maxima exotic island. 2 kleine eilandjes🏝️🏝️ verbonden door een soort zandbank. Azuur blauw water witte stranden en palmbomen... Hier heb ik uiteraard wat jaloersmakende foto's kunnen schieten😍
En Jah mensen ik draag een string bikinie. Ik heb me daar in het begin voor geschaad omdat mensen daar toch een oordeel over hebben. Maar ik heb besloten gewoon mezelf te zijn en te doen waar ik me goed bij voel. Mensen lullen toch wel over je... Zeg meer over hen dan over mij... En ik ben trots op m'n achterwerk en bruine billetjes. Zo dat dus.... 🍑

....

Na wat rondgedwaalt te hebben en en genoten van het prachtige uitzicht werd de lunch geserveerd. Ergens op het strand onder een boom stond een tafel vol met eten. Gemaakt door de locals.. En lekker dat 't was!!! Rijst, Verse vis, salade, kip, groenten. En dat op zo'n idilisch plekje... Dit is zoals ik het me voorgesteld had😍

Food

Stop 3 was bij het twin reef. Een groot koraal rif waar allerlei verschillende visjes zwommen. Ik had geruild van snorkel maar nog liep de bril. Steeds vol. Ik denk dat k een te klein hoofd heb ofzo... Die stomme brillen sluiten niet aan... Maar dat mocht de pret niet drukken. Prachtige vissen en op een gegeven moment nadat ik voor de zoveelste x het water uit m'n bril had laten lopen en ik hen weer opzetten en naar beneden keek zwom ik midden in een school vol visjes... Oohw jeej visjes dicht bij.... Kwam die held op natte sokken weer ff naar boven... Gelukkig was ik niet alleen en al snel kalmeerde ik weer. Genieten😊...

Stop 4 was een al net zo'n idilisch eilandje als de vorige, Inaladelan Island ... Met z'n allen onder een boom met een biertje zitten en genieten van het uitzicht. 🏝️Nummers uitgewisseld om een groepsapp aan te maken. Daffie de regelnicht zou dat wel ff roggelen. Tijdens het organiseren van het Scheveningen tripje ben ik er achter gekomen dat ik daar best goed in ben... En binnen no time was de groepsapp aangemaakt waar we foto's in konden delen😊.

😍😍

Toen was de tijd gekomen om langzaam terug te gaan. Inmiddels was de groep behoorlijk hecht geworden en hadden we enorm veel lol. Ooh wat heb ik geslachten toen de Nederlandse jongen tegen de Zweedse zei over de zonnebrand "did you wrijf it in" 🤣🤣🤣
De laatste stop was op starfish Island. Een ondiep gedeelte waar je kon staan en waar allemaal zeesterren lagen. Net zo vet...!!! Na een tijdje kwamen we er achter dat een van de Nederlandse jongens verdwenen was. Hij was met z'n snorkel en flippers er in z'n uppie op uit gegaan, en ergens in de verte zagen we hem zwemmen. Al lachend maakte iemand op de opmerking: Aah hij heeft z'n plekkie hier gevonden en voelt zich helemaal thuis. Deze jongen hete namelijk Patrick. En ik piste in m'n broek... 🤣🤣 Hij vertelde dat verder op een klein eilandje was in het water dus hup wij een 6de stop gemaakt om daar ff te kijken. Ik denk een eiland met de doorsnee van 6 meter. Wel. Grappig!!

Zeesterretjes ✨

En toen was het inmiddels 5.00pm. Op naar Port Barton. Na afscheid genomen te hebben van iedereen en van de heren van de boot bedacht ik me ineens dst ik helemaal. Nog niet betaald had... Dat siert de mensen hier enorm... Hoe weinig ze ook hebben ze zeuren nooit om geld. Eerlijk als ik ben, ben ik terug gelopen. En als dank voor de leuke dag en het feit dat hij geen kick gaf wat betref de betaling heb ik hem een leuke fooi gegeven. Die had ie verdiend...!

Na een lekkere douche zijn we weer naar Coco Rico gegaan voor de gratis drankjes. Daar kwamen we allemaal bekenden tegen. Van de boot trip, het Nederlandse stel, mensen van de vorige avond... En een Engels vlogger die best wel bekend is in Engeland. Met een hele club een hapje gegeten. Heerlijke fried rice gegeten met kip en pittige saus.. Maar na het eten kachelde Daffie weer in. Dan merk ik dat k toch geen 20 meer ben😂. De helft van de groep is mee gelopen naar het hostel om me af te zetten en daar ben ik lekker gaan slapen. Totdat de dames uit m'n kamer rond 1.30 am stom dronken binnen kwamen denderen, luid pratend... Zo niet sociaal!! Ik heb uit protest toen ik vanochtend wakker was en ging ontbijten de deur hard dicht gesmeten... Zo... Soms ben ik ook gewoon een kutwijf, maar dan heb je het wel verdien!

Zo weer genoeg verteld... Ik ga genieten! Morgen weer een reisdag je dus kan m'n rust wel gebruiken... Oma👵🏼