El Nido🏝️🌅❤️

4 maart 2019 - El Nido, Filipijnen

Inmiddels is Daffie aangekomen in El Nido. The place to be Hier in de Filipijnen. Moet zeggen dat ik de sfeer in Port Barton leuker vond. Kleiner knusser relaxter. Maar dat mag de pret niet drukken! Hier is wel veel te doen! Winkeltjes cafeetjes, eet gelegenheden! En het is hier warm!!!! Zelfs ik moet zweten! Met straaltjes tussen m'n bilnaat door... Heerlijk😊. Ik hoor dat in Nederland iedereen van straat afgeblazen word... Nou hier waait ook een lekker briesje😜

Ik had zulke mooie plannen voor een relaxed laatste dagje Port Barton. De yoga heb ik geskipt... Geen zin... Mag ook een x. Dus ter compensatie maar weer pizza gaan eten. Normaal houd ik helemaal niet van pizza, maar deze tent waar we deze week al eerder gegeten hadden kan ik aanraden: Gorgonzola. Verse pizza gebakken in een steenoven🍕😍. Kim, Nederlands meisje die bij Florence en mij in het hostel slaapt leek dat ook wel wat. Met z'n 3en een hele hele hele grote vette kaas pizza... Donders wat had ik daar zin in!! En met m'n glas wijn🍷, waar ik ook al een paar dagen naar snakte. Och wat was ik gelukkig!! En 't was heerlijk🤤!
We waren gelukkig vroeg gaan eten want toen we weg gingen stond er een rij voor de bestelbalie... Je moet je bedenken dat de pizza's vers gemaakt worden en er maar 1 steenoven is... Rond 7pm liepen we weg. Precies optijd voor het gratis drank half uurtje in de Coco Rico😂. Ach eentje kan wel.... En voor ik het wist was ik 5 rumcola verder en was het al 10.30pm. Oeps🙄🙄 Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling want de volgende dag moesten we weer 4 uur die kut bus in om door elkaar geschud te worden. En dat is niet zo handig met een kater... Lekker weer Daf!! Maar het was wel super gezellig! Florence en Mathias hebben me netjes bij het hostel afgezet en zijn samen nog ergens anders een Drankje gaan doen. Ik vond 't mooi geweest... Ik was best een beetje aangeschoten😇. En damn wat slaap ik dan altijd slecht als k gedronken heb... Elke x wakker, droge smoel... Toen de wekker om 7.15am ging baalde ik als een stekker. Maar gelukkig voelde ik me niet slecht😊. Florence had 't uiteindelijk niet veel later gemaakt en vertelde dat Mathias haar netjes bij het hostel af heeft gezet, maar haar niet zoende... Ik heb er smakelijk om gelachen... Ze was echt verontwaardigd🤣🤣 vrouwen....

🍕 Florence, Kim en ikke

Eenmaal bij de bus aangekomen werden we weer met 15 man in dat ding gestouwd. Lekker knus tegen elkaar aan... Airco op strandje vriezen en gaan met die banaan... Blij dat 't weer voorbij was. Florence zit in een ander hostel dus op het busstation spreidde onze wegen. Vandaag ff dagje voor onszelf... Hielden wel contact👍🏼

Eenmaal aangekomen bij het hostel bleek dat het wel een stukje van het centrum af lig. Damn... 20 minuten lopen. Eerst m'n spullen op m'n kamer gedumpt die er echt super uitziet!! Schoon netjes en rustig. Super aardig en behulpzaam personeel! En aan de wandel gegaan... En idd na 20 minutes lopen en nat van zweet aangekomen in het centrum en wie loop ik daar tegen het lijf, Florence😂😂😂 Oké dan toch samen maar ff een pinautomaat zoeken drankje doen en een massage... Alweer... Ja alweer😁. Daarna is Florence naar haar hostel gegaan en ik wilde via het strand rustig een begin maken aan de terugreis. En wie kom ik daar tegen... Ingrid en Marvin! Het stel die ik ontmoet heb tijdens onze eilandhop trip in Port Barton. Heb de terugreis ff uitgesteld om een uurtje te babbelen😊. Super gezellig... Hopelijk zien we elkaar komende dagen nog eens om een hapje te doen. Hebben elkaars nummers dus we appelen wel😊.

El Nido

Op de heenweg had ik verschillende stalletjes gezien langs de weg waar ze rugtassen verkopen. De mijne was al niet best en heb hem uiteindelijk in Port Barton achtergelaten. Niet heel handig zonder rugtas, dus ik wilde een nieuwe hebben. De eerste die ik zag was veulste duur.}. 1850 pesso. De tweede 1500, en de 3de wilde hem verkopen voor 450. Verkocht!! Daarnaast hing mn kleine portomoneetje ook van ellende nog aan elkaar. Daar ook een nieuwe voor gekocht... Ik kan er hopelijk de komende 2 maand weer mee door.
Jaah mensen, de eerste maand zit er inmiddels al weer op. 1/3 van m'n reis is voorbij... Fuck wat gaat 't snel...

Kreeg bericht van Truus dat het Deventer Ziekenhuis 100 bedden heeft toegezegd... Super vet!!!! Daar gaan ze ontzettend blij mee zijn hier. Blijven doneren mensen!!! Via de site http://www.hhcp.nl kun je een kind sponsoren zodat deze naar school kan gaan!! Voor maar €65, - per jaar. Check de site!!!!
16 Maart kom ik in Manila aan. Dan komen Zeny en Truus me oppikken van het vliegveld en gaan we samen een hapje doen😊. De schatjes😍. Super leuk om ze beide nog ff te zien en al m'n ervaringen met ze te bespreken voordat ik verder reis om nog meer avonturen te beleven😊

Maar nu eerst El Nido. 4 nachten en dan de expeditie van 4 dagen 3 nachten op de Robinson eilandjes . Alles is nu definitief geregeld!!! Heb er zoveel zin in...

Ik ga ff chillen niks doen en vroeg slapen...  Oma is weer moe👵🏼. Tot horens