The end is near... 🇹🇭🔜🇳🇱

6 mei 2019 - Bangkok, Thailand

Jaaah nog even op de valreep een verhaaltje. Ondanks dat ik niet veel bijzonders gedaan heb weer een heel epistel. Succes mensen... The end is near😭

Vorige week Woensdag ochtend toen ik wakker werd ben ik lekker nog even naar de spinning les gegaan. Gewoon omdat ik daar zin in had. M'n spullen waren al zo goed als gepakt, en rond 10.30am zou ik naar m'n volgende bestemming gebracht worden. Eenmaal terug op m'n kamer moest ik eerst ff poepen. Ik had er buikpijn van. Laat je nou van al dat konijnenvoer konijnenkeutels krijgen 😳🤣🤣. Nou lekker dan, straks gaan m'n oren nog groeien🐰.
Na het toiletbezoek, een warme douche en een verantwoord goenvoer ontbijtje was het tijd om te gaan. De chauffeur stond al klaar. Toen we bij het resort weg reden zag ik dames met aapjes langs de kant van de weg. Deze aapjes worden gebruikt om de kokosnoten uit de bomen te halen. Arme beestjes...
Na een ritje van bijna een uur kwam ik aan bij m'n laatste adresje. Het Lanna resort. Prachtig! Mooie kamer, vriendelijk personeel, heerlijk zwembad spa d'r bij. Hier kan ik wel ff tot rust komen voordat ik aan m'n terug reis ga beginnen. Als eerste een afspraak gemaakt voor de Thaise massage en voor zondag de scrub en body packing. Dan ga ik zacht en glimmend naar huis😜🤣.
Daarna naar m'n favorite winkel gewandeld, de 7 eleven. Het resort is prachtig maar de prijzen zijn best hoog. Vergelijkbaar met luxe Nederlandse prijzen. En Hollander en kniepert als ik ben ga ik geen 7 euro voor 1 glas wijn betalen als k in de supermarkt een fles voor 7 euro kan krijgen😁. Na m'n uitstapje heerlijk aan het zwembad gelegen. Niks gedaan, boek lezen, wijntje drinken en muziekje luisteren. Genieten van de rust! Blijken ze in het Resort 2 huiskonijnen te hebben. Witte🐰🐰. Zo schattig! Overal duiken ze op😊

Huiskonijnen 🐰🐰

Op een gegeven moment komt er een hele groep met sport auto's aanrijden. Bijna allemaal van het merk Lotus, en een Aston Martin😍 Blijkt er een lotus club 2 nachten te verblijven in het hotel uit Maleisië. Leuk wagenpark voor de deur😊

Lotus meeting

Donderdag ochtend ben ik naar de yoga les geweest, pittig lesje!! Werd flink aan 't werk gezet! Daarna had ik m'n thaise massage. Al veel massages gehad maar dit was echt wel 1 van de beste. Ik merkte direct dat deze dame geen standaart riedeltje afwerkt maar echt voelde waar m'n lichaam wat aandacht nodig had. Ik had geboekt voor een uur, maar dat werden er 1,5. Na de massage nog ff in de stoomcabine, alsof 't nog niet warm genoeg was🤣... 2 uur later stond ik weet buiten. Het was zo Fijn dat ik direct voor de volgende dag weer geboekt heb. Ach ik heb vakantie en een dag niet gemasseerd... Eenmaal terug op de kamer heb ik ff een handwasje gedaan. Zoveel kleding neem ik niet mee terug, dus alleen ff de kleding die ik nog aan moet gewassen. Daarna mezelf weer aan het zwembad geplant met een boek en muziek. Tussendoor nog ff gefacetimed met mams. Haar buik gaat langzaam de goede kant op!

Savonds lekkere curry gegeten en een te duur wijntje gedronken. Waarna ik heerlijk vroeg op bed lag. Heerlijk totdat het begon te onweren. En niet zo'n klein beetje. Deze held op sokken natuurlijk lampje aan. En wachten totdat het geweld weer voorbij waaide. Ik blijf het toch vreselijk vinden. Maar ook zo raar om wel alleen op reis te gaan 3 maand, maar als 't Snachts onweerd je mamie te gaan bellen. Kleine meisjes worden eindelijk groot💪🏼😁

Vrijdag ochtend geen yoga voor Daffie, slecht geslapen moe en ff geen zin in yoga. 10 am weer m'n massage die weer geweldig was!! Petje af voor deze kleine thaise sterke dame! Een lekkere verse kokosnoot besteld die heerlijk was! (sorry aapje, dit was de eerste en laatste deze reis)

Verse kokosnoot

Weer een wasje gedaan en toen was 't alweer zwembad tijd. Haha lekker spannend he! Dat noemen ze uitrusten. En het bevalt me prima! En nee ik pak niet veel zon mee want je smelt weg in de zon!! 32 graden met een gevoels temperatuur van 42🥵. Dus braaf onder het parasolletje ⛱️. Ben toch al bruin zat😜. Realiseer me wel dat het wennen word dinsdag! Van 3 maanden minimaal 30😎, naar 10 graden, brr🥶❄️... Heb medelij😩
Smiddags raakte ik in gesprek met de Pakistaanse meneer die hier practisch woont. Ergens eind 50 gescheiden en goed in de slappe was. Gentleman als ie is bood ie me een wijntje aan. En nog 1 en nog 1. Op een gegeven moment bleef de ober door schenken. Na 6 glazen ofzo was k dr klaar mee. Ik voelde hem behoorlijk!! En nog steeds gentleman als ie was wilde hij me naar m'n kamer brengen🤔. Gelukkig had k ergens nog een helder moment! Zijn kamer bevind zich in het zelfde complex, alleen dan op de 2de verdieping. Bij de lift ben ik gestopt, heb vriendelijk afscheid genomen terwijl ik op de knop van de lift heb gedrukt. Toen de deuren open gingen heb ik hem vriendelijk de lift in gedouwd gezwaait tot de deuren dicht gingen en toen alleen naar m'n eigen kamer gelopen... Probeerde hij me nu te versieren? 🤣🤣 Naja mislukt! Ik ben toch echt een cougar😂, heb niks met oude mannen!! Lekkere actie weer Daf!

Klaar voor de volgende thaise massage

Zaterdag ochtend ben ik om 10.30 am met de shutelbus richting Chaweng beach gegaan. Ik wilde nog een paar souvenirs halen, en rond 13pm had ik met Dervis afgesproken. Maar eerst wilde ik ff een bezoekje brengen aan de Ark bar. De bar waar ik 5 jaar geleden met de groep van de single reis een onvergetelijke avond heb gehad! Weet je nog Lotte. De reis waar onze vriendschap is begonnen😍. Old. Memories😊.
Daarna richting Poppies gelopen. En Jah hoor daar zat ie dan, lekker aan 't strand! Uitgeput van z'n trainingen. Zo leuk om elkaar ff te zien! Zit je dan aan de andere kant van de wereld, aan een prachtig strand, samen een drankje te doen. Weer eens wat anders dan koffie of thee in de sportschool! Ook gezellig Jorgen en Luna te zien! Die hadden het ook onwijs naar hun zin! Dank Dervis! Tot volgende week, dan mag je me weer helpen squaten! Ik kan wel wat ondersteuning gebruiken denk ik🤣.

Sensai Dervis💪🏼👊🏼😊

Na alle gezelligheid nog een super de luxe lekker ijsje gegeten😍 check de foto maar. Chocolaaaa!!! Mmmmm waarna ik met m'n shutelbusje terug ben gegaan naar het resort. Inmiddels was het 18u, ik heb roomservice besteld en ben lekker in m'n kleine tuintje gaan zitten eten. Ik wil thuis ook een tuintje!
Mijn behoefte aan chocola kwam niet uit de lucht vallen want m'n hormonen waren weer lekker bezig. Moet dat dan echt nu de laatste dagen van m'n reis. Donder op!! Nou dat verzoek werd ingewilligd want van 't een op het andere moment begon de lucht donker te worden. En voor ik het wist barste het gedonder los! En niet zo zuinig! You get what you wish for🤔🤣. Ach nu was 't een leuke afleiding😊.
Joyce belde met de mededeling dat bij hen in Krabi de moezon was gestart waarop ik haar een filmpje van het onweer hier had doorgestuurd. Ze belde me en na ff gebabbel te hebben ben ik rond 10.30 pm lekker gaan slapen. Een erg onrustig nachtje. Buikpijn, dromen, dorst nog meer buikpijn. De naproxen en de paracetamol d'r maar bij gepakt, daarna heerlijk geslapen tot een uur of 9am😊

Donkere luchten

Toen ik wakker werd voelde ik me nog niet helemaal happy de peppie. Maar goed daar was een reden voor. Dan is het toch makkelijker te accepteren. Tot nu toe valt 't deze x nog mee met alle hormonale perikelen. Dus genieten nog deze laatste dag. Ontbijten spullen pakken en naar 't zwembad. Laten ze nou happy hour hebben de hele dag. Braaf een alcoholvrij coctailtje besteld😋. Nieuw boek begonnen. Na alle romantische verhalen van Nora Roberts, was ik wel weer toe aan een educatief iets Dromen Durven Doen van Ben Tiggelaar. De spyche en het gedrag van de mens blijft me Interesseren. Later vergezeld door een lekkere montepulciano, voor de niet wijnkenner een lekker rood wijntje🍷. Rond 15.30 naar de kamer gegaan voor een snelle douche waarna de spa sessie ging beginnen. Heerlijk!! Omdat ik inmiddels een soort van vaste klant was en de dames zo gek met me waren kreeg ik er ook nog ff een gezichtsbehandeling bij. Ben compleet in de watten gelegd! Het is dat ik daarna nog moest eten anders had ik zo door gekunt naar bed. Ik was zo lekker poedelig😍. Na het eten ben ik dan ook naar m'n kamer gegaan. Nog ff m'n laatste dingetjes bij elkaar gepakt en m'n bed in gedoken. M'n lichaampje was er klaar mee.

The pool @ lanna

Dinsdag ochtend, vandaag begint m'n terugreis. Eerst naar Bangkok. Ik mag 20kg mee nemen op deze vlucht en ergens heb k ineens 't gevoel dat k teveel heb. Terwijl ik dat de hele reis nog niet gehad heb: 1. Meer dan 20kg. en 2 twijfels over het aantal kg. Zullen de hormonen we zijn die met m'n hersenen aan 't ouwehoeren zijn. Eenmaal aangekomen op 't vliegveld heb ik 21,5kg🤣. Wanneer leer ik nou eens op m'n intuïtie vetrouwen! Heb dat kompas niet voor niks op m'n arm laten tatoeëren🤔. Gelukkig deed de dame achter de balie alsof ze niets zag, net als ik🤣. Het vliegveld hier stelt niks voor. Een grote bamboo hut en meer is het niet.
De vlucht verliep soepel evenals de transfer naar het hotel. Goed geregeld!
En nu zit ik hier in dit aftanse hotelkamertje (althans vergeleken bij de vorige) m'n laatste uren zijn aangeslagen! Kreeg net een app en mail van Travel counselor Caroline met m'n boarding pass voor morgen. Ik ga naar huis! Zoals ik tegen iedereen heb gezegd die dacht dat ik nooit meer terug zou komen. Zo makkelijk komen jullie niet van me af🤪. Of er moet nu nog iets heel raars gebeuren. Maar ik ga graag uit van het positieve!!

I did it💪🏼😁

En dan nog iets is! (dat zegt m'n ma ook altijd als ze nog iets nieuws wil vertellen🤔, sorry mam ik heb hem ff gejat):
Jullie kennen vast het verhaal van m'n verdwenen geld nog, na m'n boottrip.
It's back!! Ik heb m'n geld terug gevonden in een vakje van de cover van m'n sprocket. Het ergste is, zelfs nu ik het terug heb gevonden kan ik me absoluut niet herinneren dat ik het daar ingestopt heb! Ik was zo van de kaart nadat ik zo ziek was geweest die nacht. Ooh wat schaam ik me dood. Zo ontzettend stom! Op de meest onlogische plek ook weer! 🤭🥺😳
Maar goed ik ben ook maar een mens, en die maken soms fouten. M'n intuïtie had weer gelijk! Niemand had 't gestolen gelukkig😊
Eerlijkheid duurt het langs! Do good not bad. Ik heb direct Buhay Isla gemaild. En wat kreeg ik terug. Een dikke L.O.L (laughing out loud). Gelukkig konden ze er dus om lachen. En als dank voor m'n eerlijkheid hoefde ik uiteindelijk de helft maar terug te betalen, want ik had ook niets kunnen zeggen. Nou zit ik zo niet in elkaar, dan zou ik mezelf niet recht in de spiegel aan kunnen kijken! Buhay Isla bedankt😁❤️

Fruit creatie

Als k thuis ben en een beetje gesetteld, zal ik nog een x van me laten horen.
Bedankt iedereen voor alle lieve reacties op m'n verhaaltjes. Alle appjes en belletjes die ik kreeg als ik het ff moeilijk had. Al was het maar een hartje, een virtuele knuffel gewoon iets kleins! Zo lief dat jullie even wilde laten weten dat jullie er voor me waren. Dat heeft me goed gedaan! I made it!! En 't was geweldig! 🙏🏼💋😘❤️💪🏼😁

Kleine samenvatting❤️Toedeledokie 💋😘

1. Sarah:
    6 mei 2019
    Ahhaha geniet nog ff, dat doen wij ook van je verhalen. En toch het geld terug gevonden dus 😋🤣! Safe travels en een goede reis naar huuus 😁😀
  2. René Brons:
    Meuk Daf. Goede terugreis
  3. Eric & Aimée:
    6 mei 2019
    Een hele goeie terugreis gewenst! En ik ga nog steeds stuk van het Buhay Isla verhaal, gewoon vinden 😂 die arme crew haha.

Tot in NL!
  4. Michel:
    lieve Daf,
    ik heb genoten van al je "pure" verhalen, fantastisch! Ik wens je een hele goeie terugreis zonder hormoongedoe oid., en hoop je hier gauw een keer te zien! Lieffie, je bent een kanjer💋😘
  5. Mirjam Beldman:
    6 mei 2019
    Ohhhh wat jammer dat de verhalen stoppen!
    Goeie reis lieverd! En tot snel! 💋
  6. Marjo:
    Daffie,
    Ik heb genoten van je verhalen. Superleuk geschreven. Fijne terugreis!
  7. Marianne brunnekreef:
    6 mei 2019
    Daphne ik heb meer dan genoten van jou verhalen 💋💋marian b
  8. Karin Schutte:
    6 mei 2019
    Bedankt voor alle mooie verhalen!!Goede terugreis,liefs Kaatje!
  9. Marije:
    6 mei 2019
    Bedankt voor je heerlijke verhalen. Goede terugreis en op naar een heerlijke zomer @ home !
  10. Jolande:
    6 mei 2019
    Tot gauw wereldreiziger, fijn dat je zo’n goed gevoel van je trip hebt. Goede reis naar Holland 💋💋
  11. Joyce:
    6 mei 2019
    Hee wat grappig, ik ben thuis ook begonnen aan "Dromen, durvrn, doen" 😜 Lees ze en tot snel maar weer! Saunaatje plannen? Op badkledingdag? Kunnen we met de winterjas naar binnen 😂😘
  12. Wendy:
    6 mei 2019
    Ahh, super bedankt voor het meebeleven van je geweldige reiservaring! Het was een feestje om het te lezen!
    Goede reis terug naar het koude, natte kikkerlandje.
  13. Roel:
    6 mei 2019
    Goede reis terug daffy. Leuk je verhalen gelezen te hebben. En voor straks welkom terug in het te gekke DZ🤪
  14. Melissa:
    7 mei 2019
    Hey meis, wat is de tijd snel gegaan zeg. Je zit nu alweer in het vliegtuig naar huis. Maar je hebt een hele mooi reis met veel mooie ervaringen achter de rug en die pakken ze niet meer af! Goeie reis terug en ik zie je snel weer in het mooie Zutphense waarschijnlijk 😁 Liefs en kus 😘
  15. Rita:
    7 mei 2019
    WELKOM THUIS Lieve globetrotster , ben blij je weer live te zien en te knuffelen , bedankt voor jouw spannende verhalen, ze waren puur & ongeremd, wat heb ik genoten Kanjer! Het zal in ons trappenhuis nog wel een staartje krijgen, we zijn enorm benieuwd naar jouw belevenissen , liefs je buufje 💖
  16. Jeannette:
    8 mei 2019
    Hoi Daffie! Welkom terug!
    Wat heb je t super gedaan, je mag echt trots op jezelf zijn!
    Ik heb genoten van je pure, eerlijke reisverhalen.
    Tot volgende week! 😘
  17. Clau:
    8 mei 2019
    Welkom thuis en thnx voor de leuke verhalen en foto's!!! 🤗🐇🌴🐟💋