Karaoke🎤 eilandjes🏝️, emoties en de expeditie⛵

7 maart 2019 - El Nido, Filipijnen

Zoouw inmiddels zijn we weer een paar dagen verder. Vandaag laatste dag El Nido, morgen gaat de expeditie beginnen. Veel mensen inmiddels over gehoord en ik heb alleen maar enthousiaste dingen gehoord!! Heel moeilijk om er nu zonder verwachtingen in te gaan wat ik graag wilde. Dus nu maar hopen dat m'n verwachtingen niet teleur gesteld gaan worden😊. Gisteren de laatste kleine dingetjes aangeschaft, een grote Drybag van 30 liter. Kan ik al m'n spullen die ik deze dagen gebruik droog in bewaren. M'n backpack gaat nml het ruim in. Dus ff goed bedenken wat ik nodig heb, zodat ik dat ik kan pakken! Heb al weer een lijstje gemaakt natuurlijk... Geordend als ik ben😂. Uiteraard heb ik deze dagen geen internet, dus bij uiterste calamiteiten ben ik dan ook niet bereikbaar. Jullie moetten het echt ff zonder me doen. Maar dat kunnen jullie💪🏼😊😜...

Gisteren een lekker rustig dagje gehad. Dat mocht ook wel na de avond er voor, verhaal volgt... Merkte dat ik s'ochtends zat te wachten op bericht van Florence wat niet kwam. Toen bedacht ik me dat ik zelf verantwoordelijk ben voor m'n plezier en dat dan ook zelf moet regelen. Ik ben op stap gegaan. Eerst de boodschapjes en toen naar het strand. Plekje gezocht ergens in de schaduw. Aankomende dagen ga ik genoeg zon zien. En omdat ik ook een beetje rekening probeer te houden met jullie jaloezie, leek me de schaduw wel beter. Attent van mij he😇. Nou kan jullie vertellen dat 't geen flikker helpt. Want ondanks 't smeren en de schaduw ben ik alsnog verbrand...😂😂 Maar ik heb m'n best gedaan😜. Wel lekker gelezen, dom van me af gekeken en genoten van alle taferelen op het strand. Beetje rust na de boottrip en borrelavond met Liza en Martijn.

De boottrip was leuk! Prachtige eilandjes bezocht. Parel witte stranden azuur blauwe zee, het begint bijna te wennen. Verwende poepert I know! De lunch was weer fantastisch en de plek waar het genuttigd werd al net zo😍. Niet zoveel gezien met snorkelen, maar dat mocht de pret niet drukken... De big lagoon was overweldigend. Wilde een kano huren maar na 20 minuten wachten was ik er klaar mee. Ben het water in gesprongen en er heen gezwommen wat ook mocht... Had k m'n beweging ook weer gehad😜Heb daardoor geen foto's kunnen maken maar de herinneringen zijn in m'n hoofdje gegfrift😍. De kliffen zo hoog, graniet zwart. En het water azuur blauw en zo helder! De bomen helemaal boven aan de klif zo groen als 't gras van de buren... Na deze trip ben ik naar m'n hostel gegaan om te douchen en me om te kleden. Had afgesproken met het Nederlandse stel Martijn en Liza die ik ontmoet had in Port Barton, om samen een hapje en een drankje te doen. Florence voelde zich niet lekker dus die haakte af. Toen ik rond 6pm richting het centrum ging met de trycle was de stroom uitgevallen. Het was overal pikdonker, ook de tent waar we wat zouden drinken.. Het Griekse restaurant had wel wat verlichting dus daar onze maaltijd genuttigd. Martijn wilde graag naar de karaoke bar maar die zat dicht. Eerst maar ergens een biertje pakken, en nog 1, en nog 1. Toen we ergens aan 't strand zaten zagen we een dame op het strand zitten. Uit het niets kwam er een hond aan lopen (die zijn er hier enorm veel) en piste zo tegen haar aan 😲😖😵🤢🤣.... Martijn schaterde van 't lachen waardoor ik m'n lach ook niet meer in kon houden... Bah...!!!!!!
En toen was de karaoke bar ineens open. Voordat ik het wist stonden we binnen, en alleen maar locals! 20 pesso voor 3 nummers mee blèren . Martijn begon, helemaal in z'n element😂🎤🎤. Daarna Liza en ik, stukje bescheidener! We wilden "girls just Wana have fun" zingen maar kregen Beyoncé met if I where a boy. De tekst was voor mij een stuk ingewikkelder, maar dat mocht de pret niet drukken... Vreselijk!!! Ik kan helemaal NIET zingen😂😂 Maar goed dat er geen ramen waren anders waren ze zeker gesprongen met m'n valse gejammer. Ach ik heb wel lol gehad...😁

Karaoke met Martijn en Liza🎤🤣

Rond 12u vond k 't goed geweest. De trycle meneer die ik aanhield wilde me 100 pesso laten betalen. Dikke lul echt niet! Heb tot nu toe elke x 50 betaald. Ben dan wel blond maar niet achterlijk... Al snel stemde hij in. Braaf een app gestuurd toen ik veilig in m'n hostel was naar Martijn en Liza, en lekker gaan slapen. Wat een avond weer...
Dit was dinsdag avond, gisteravond (woensdag) hebben we maar weer gezamenlijk een hapje gedaan, gewoon omdat 't zo gezellig was. Vandaag (donderdag) gaan ze terug naar Port Barton. Als k terug ben in Nederland gaan we xtje samen varen😊.
Ik had smiddags (woensdag) Florence nog een berichtje gestuurd of ze het leuk vond samen te eten aangezien ze vandaag (donderdag) naar Coron zou vertrekken. Maar ik kreeg geen reactie🤔 Jah savonds om 7pm dat ze al andere plannen had. Ik weet niet of dat een reizigers dingetje is, maar na 2 weken samen met iemand opgetrokken te hebben afscheid nemen via de app vind ik wat vreemd. Maar goed mijn gevoel, mijn verantwoordelijkheid. Niet iedereen denkt en voelt zoals ik dat doe... Bedankt Florence, het was leuk je ontmoet te hebben😊. En door....

Inmiddels is het al donderdag avond. Ik wilde vandaag een scooter huren om naar de waterval te gaan maar ook nu deden ze moeilijk over m'n rijbewijs die ik niet kon laten zien. Verdorie voelde me wel ff flink beperkt...😩 Ook niet als k een foto zou laten zien van m'n rijbewijs... 1 kerel zei dat als ik m'n paspoort en 5000 pesso achter liet ik er 1 mee kon nemen... I am not gekke Henkie... M'n paspoort achterlaten. Ben je nie wijs ofzo!! Nou laat maar ik ga wel met de fiets🚲! Mafkees! Potverdorie wat een stom gedoe 😡

En tot overmaat van ramp (jaah ik heb een heel ellendig leven😜) ben ik ook nog ongesteld geworden zo net voor de expeditie. Heb alles afgezocht voor tampons. Had er wel een paar mee genomen, maar niet genoeg. Had verwacht dat ze hier wel te verkrijgen zouden zijn. Nou niet zo makkelijk als k dacht dus!!! Alleen maar maandverband, en das niet zo handig in m'n string Bikinie🤣🤣 uiteindelijk bij de farmacy hadden ze een doosje met 10 stuks voor 200 pesso. 10 tampons voor 4 euro.. Naja ik kon er iig ff mee door de komende dagen. En natuurlijk spelen m'n hormonen weer spelletjes met m'n emoties. Thuis is het soms zo'n drama dat ik de eerste dag van m'n menstruatie alleen maar in bed kan liggen. Afkloppen... Pms+Hsp= olé olé
Toen ik daar zat zo alleen op 't strand kwamen de tranen weer...😭 En weer heb ik ze maar de vrije loop gegeven. Dan worden die eenzame gevoellens ineens zo heftig als ik al die mensen samen zie 👫. Ik mis m'n Mattie.
Heb besloten mezelf niet meer te straffen voor mn gevoellens, of ze goed te praten, of weg te stoppen. Jah ik ben een enorme bofkont dat ik hier mag zijn en dit mee mag maken! En daar ben ik ook enorm dankbaar voor🙏🏼. Maar soms voel ik me kut, zelfs als k m'n hand niet in m'n broek heb😜🖐️👖. Ben ook maar een mens...
Omdat k mezelf ff zielig vond heb k maar wat leuks voor mezelf gekocht... Tijdelijke oplossing, I know. Maar ik vond die jumpsuit zo vet... Nu had k een heel goed excuus😂😜. Een lekker koud biertje gedronken, en daarna terug gegaan naar m'n hostel om m'n tas in te pakken...

Lekker koud biertje🍺

De beefing was kort maar krachtig! Zoiezo al 3 Nederlandse stellen, de andere 7 mensen hadden de beefing eerder gehad. Had nog wat spul nodig dus hop. Het ene Nederlandse stel waar ik de naam ff van vergeten ben maar dat komt goed bood me een lift aan achter op de scooter. Super tof! Samen ff boodschapjes gedaan. En ze hebben me ook weer bij het hostel afgezet. Ik mag ze nu al!! Leuke spontane lui! Nu hapje eten en dan vroeg slapen... 8.30 in de haven zijn.
Eerlijk ik vind het super spannend!!!!! Hopelijk word ik niet zeeziek, gebeten door kwallen gekwelt door zandvlooien of muggen, slaat de boot niet om😖. Niet denken maar doen...

Dag lieve mensjes, een paar dagen radio stilte... Ff helemaal back to basic...