Laatste dag 😢

15 februari 2019 - Lopez, Filipijnen

Vandaag m'n laatste dag in het Magsaysay Memorial Hospital. Vind 't wel jammer. Ondanks dat ik het in het begin ff moeilijk heb gehad. Ben hier nu ruim 9 dagen geweest en heb veel vrienden gemaakt😊. De mensen zijn lief en het is fijn om te zien hoe dankbaar ze zijn met onze donaties. Zoals jullie in m'n foto's al hebben gezien veel DZ spullen heb ik hier terug gevonden. Door het gebrek aan geld kunnen de mensen hier niet zomaar nieuwe spullen aanschaffen, en moeten ze het doen met onze "afdankertjes". En oh wat komen ze goed van pas. Ik wil al mijn lieve collega's en het DZ vragen alles te blijven verzamelen zodat we de spullen via Truus hier naartoe kunnen sturen voor een dankbaar tweede  leven!!
Hopelijk is alles goed gekomen met het papierwerk van de container! Deze heeft daardoor helaas wat vertraging opgelopen. Daar zitten ook de  spullen in die ik heb verzameld😊 Helaas kan ik ze niet zelf overhandigen. Maar ze zullen goed van pas komen😇

Lieve Truus ik vind het zo ongelovelijk geweldig wat jij doet!!! Je doet dit inmiddels al jaren met enorm veel passie en toewijding! Ik heb enorm veel recpect voor jou✌🏼! Alle kleine beetjes helpen!! En jij bent daar een mooi voorbeeld van! Ik hoop dat je dit mooie werk nog even door kan zetten!! 🙏🏼👍🏼👌🏼👏🏼❤️

Emely, Adelaida, Antony, Nikko dank voor de gezelligheid. Jullie hebben enorm jullie best gedaan om me thuis te laten voelen, en me opgenomen in jullie familie! En er voor gezorgd dat ik geen honger zou lijden😜. Jullie hebben een plekje in mijn hart❤️

Dr Wilson bedankt dat u mij de kans heeft gegeven deze ervaring te mogen mee maken, en me hebt toegelaten in uw ziekenhuis! 🙏🏼

Ik heb enorm veel respect voor de mensen die hier in de zorg werken. Ze werken enorm hard! Veel weekenden en nachten, gebrek aan middelen en kennis qua efficiëntie, enorm veel administratie en niet altijd even begripvolle patiënten. Ik hoop dat jullie regering snel meer prioriteit gaat geven aan de gezondheidszorg. Zodat jullie je beter kunnen ontwikkelen en iedereen de zorg en waardering krijg die iedereen verdiend!
Ondanks dat ik denk dat er niet echt een tekort is aan personeel, hebben ze het echt niet makkelijk!!! En ze worden zwaar onderbetaald! Omgerekend ongeveer €400,- per maand😳. Het is een salaris, maar nog steeds erg weinig voor het werk wat ze verrichten en om fatsoenlijk van te kunnen leven. Maar elke dag staan ze er weer, vol passie en plezier. Er word veel gelachen en niets is hen teveel! Daar draait het ziekenhuis op! Het is een grote familie. Iedereen heeft echt hart voor de zaak. Dat merk je aan alles👏🏼🙏🏼👍🏼❤️
Het was een onwijs mooie ervaring die ik niet had willen missen! Het heeft mij zoveel wijzer en dankbaarder gemaakt!! Ik ben er zeker een rijker mens van geworden.💪🏼😊. En ik hoop dat zij ook wat van mij hebben kunnen leren, zoals ik dat van hen heb gedaan. 🙏🏼 Truus, en Zeny nogmaals dank hiervoor... ❤️

Daffie heb je een bakje nodig voor je gekwijl, nee doe maar een emmer😜
Over een emmer gesproken. 1 ding wat ik niet ga missen is m'n douche🚿

Mijn douche de afgelopen 9 dagen🚿😂

En ja, ik weet echt wel dat mijn prins een pad is Tinus! Maar ik ben zo dol op Sprookjes 🐸💋🤴🏼❤️👸🏼 (ben dan wel ver weg maar ik weet nog steeds alles😁)

Vandaag was een druk dagje, 2 sectio's gedaan. 1 omgelopen en 1 geassisteerden omdat er niet genoeg jassen waren. Op 1 afdek pakket zit voor 2 operaties, linnen afdekdoeken en jassen. En we kwamen er 1 te kort. Ze hebben hier toch een iets ander idee van steriliteit. De omloop heeft in een houder een poetstang. Daar word mee gepoetst spullen aangegeven en vervolgens word er vies instrumentarium mee van de instrumenten tafel gehaald. Slik... Gister tijdens de ok stond Emely ineens met haar elleboog over mijn buik te schuren. Ik snapte er niks van.. Wtf is ze aan 't doen!!! Totdat ze haar ellenoog weg haalde... Een steriele vlieg!!!! Die hebben we in Nederland niet, steriele vliegen🤣

Op jacht naar een steriele vlieg

Ook nog normale bevallingen gezien. 1 synchroon bevalling ... De verloskamer heeft 2 tafels naast elkaar waar 2 dames tegelijk op lagen te bevallen... Hoezo privacy!  En 1 bevalling geassisteerd. Weer een kindje op deze aardbodem gezet!

Adelaida zei me dat dit een normale dag is. De afgelopen week was het extreem rustig... Heb ik weer🙄... Emely was vrij dus Adelaida moest alle papierwerk in d'r uppie doen. Ze was er maar druk mee. Ondertussen heb ik Antony maar een beetje geholpen met opruimen, wat patiënten bezocht die ik afgelopen week voorbij heb zien komen. Soort van afscheidsrondje. De mensen zijn al minder onder de indruk van dat blonde meisje dan een week geleden. Beter, ik heb er een hekel aan als mensen naar me staren. Voel me daar kats ongemakkelijk bij😖

Morgen de opening van de Prominent 2 cliniek, daarna terug naar Manila. Ga morgen ook Tom en Willem ontmoeten. Tom is de man die Truus gaat helpen, hij is van Prominent. Willem is zijn zoon heb ik begrepen van Truus.

Ik ga nog ff gezellig doen hier. Jullie fijn weekend allemaal!!!

Toedeledoki💋😘

1. Anouk:
    15 februari 2019
    Heel bijzonder allemaal Daphne!
  2. Michel:
    Mooi Daffie!😘
  3. Myrthe:
    15 februari 2019
    Op naar het volgende avontuur! 😘
  4. Roel:
    15 februari 2019
    Bijzondere tijd heb je gehad hier zeg. Leuk om te lezen daffie. Op naar de vakantie. Enjoy
  5. Karin:
    15 februari 2019
    Hoe mooi is dat.. nieuw gezond leven op de wereld mogen zetten.. idd dankbaar..
  6. Inge ter Haar:
    15 februari 2019
    Daffie, gelukkig is het allemaal de moeite waard geweest, zo te lezen in de afgelopen dagen .Wat een ervaring hè! Ook leuk om de DZ spullen te zien daar op de OK. En ja, we blijven verzamelen hoor!
    Groeten ook aan Truus en veel plezier de komende weken/maanden!!
  7. Rita:
    15 februari 2019
    Laatste dag alweer in het ziekenhuis...time flies....a.s.zondag 2 weken geleden dat je vertrok naar de Fillipijnen...zoveel meegemaakt in zo'n korte tijd, ongelooflijk! Wie weet wat er nog allemaal volgt...spannend, de tijd zal het leren! Veel plezier...de grote avonturen tegemoet..Top...we lezen 't weer op jouw reisblog...
  8. Mirjam Beldman:
    15 februari 2019
    Ohhh zit je werk er alweer op daar! Wat is dat snel gegaan! Mooi om je verhalen te lezen. Succes met je volgende uitdaging 😀
  9. Lis:
    16 februari 2019