Ladyboy's, yoga en en een bijzonder kado👯‍♀️🧘🏼‍♀️🎁

30 april 2019 - Ko Samui, Thailand

Dag lieve mensjes, inmiddels zijn we een week verder. En een stukje fitter. Vandaag is het erg bewolkt en net onweerde het een beetje. Maar dat is ff niet zo erg. Gister was het 33 graden met een gevoelstemperatuur van 38🥵.

Vorige week dinsdag na m'n laatste blog ben k een dagje met Joyce op pad geweest. Marleen wilde ff een dagje voor zichzelf, wat ik als geen ander begrijp tegenwoordig. Heerlijk!!! Geen gezeur aan je kop, lekker doen waar je zin in hebt zonder rekening met een ander te houden. You go Marleen!!
Joyce en ik hebben langs de winkeltjes geslenterd en natuurlijk een massage genomen. Nadat we een prijs hadden afgesproken met de dame na wat onderhandelen, zijn we heerlijk gemasseerd. Toen we eenmaal wilde afrekenen vroeg de dame de normale prijs ipv de onderhandelde prijs. Wij keken elkaar aan en eensgestemd als altijd zeiden we beide tegelijk NO! Haha die vrouw werd er stil van en uiteraard hebben we geen cent meer betaald dan we hadden onderhandeld. Knieperts😂. Daarna doorgelopen naar het andere strand waar we eerst ff een hapje hebben gegeten. Joyce traint elke dag dus die vreet als een malle! Ik kan haar niet meer bijhouden zoals eerder. De warmte kleinere maag na m'n voedselvergiftiging, zeg 't maar. Het smaakte iig wel weer heerlijk! Daarna een plekje op 't strand uitgezocht en heerlijk gezeten en dom van ons af gekeken. Chilling to the max😎. Uiteraard hoort daar ook een cocktail bij🍹. Dus wij naar de bar waar we heerlijk een cocktailtje gedaan hebben. Het was eb, hierdoor kon je goed alle krabbetjes op het strand zien. Telkens als er mensen uit het water kwamen lopen die waren afgezet met de boot. Zag je alle krabbetjes met z'n allen naar links of recht lopen. Honderden tegelijk!! Doet me denken aan de power hour van Defqon😂!!
Na de cocktails znel ff opgefrist waarna we een hapje zijn gaan eten. En rond 10u lekker het bed in gedoken. Was weer mooi geweest.

🍹🍹

Woensdag ochtend heb ik ff getraind in de fitness ruimte waarna ik me aan het zwembad heb geplant. Joyce en Marleen gingen samen op pad en ik wilde gewoon ff een boek lezen en niks doen. Nou dat is gelukt 😁👌🏼. Voor de avond hadden we kaartjes voor de Blue Dragon Cabaret show. Een show van ladyboy's die dansen en playbacken. Geniaal!!! De een nog meer verbouwd dan de ander. Dikke lippen, nep tieten, ooglidcorrecties, kleurlenzen, veel glitterjurken en hoge hakken. Je kunt 't zo gek niet bedenken. En ik heb natuurlijk even goed opgelet, maar ook tussen de benen zag het er uit alsof het echte meisjes waren... Ze hebben er flink wat tijd en geld in gestoken. Super leuk om te zien!! Na afloop met een paar van de dames op de foto. Ik voelde me. Way underdressed met m'n t-shirt spijkerbroek en slippertjes😂😂. Daarna nog ff een drankje gedaan samen bij een hotelbar waar ze leuke muziek draaiden en wijn schonken🍷😁. Daarna kon ik heerlijk slapen!!

All Lady's

Donderdag ochtend nog heel ff gesport. Waarna Joyce en ik hadden bedacht om een manicure te doen. Ik heb normaal amper nagels door m'n werk. Ten eerste was k m'n handen 1000x per dag, en draag ik zoveel handschoenen dat m'n nagels te week en zacht zijn om lang te laten groeien. Dus ik heb echt nog nooit een manicure gehad. Eens moet de eerste x zijn💅🏼. Ik had een zachtroze kleurtje uitgezocht en het zag er allemaal netjes uit. De dame nog ff wapperen en blazen om de lak te laten drogen. Maar toen moesten we betalen... Onbenullig en onwetend als ik ben dook ik m'n tas in waarop de dame helemaal in paniek schoot. Voorzichtig want de lak is nog niet uitgehard. De eerste beschadigingen zaten er al op. Damn... Hoe lang duurt dat dan. Nou een half uur later en meerdere beschadigingen aan de lak verder was 't wel droog🤣🤣. Niet geschikt voor Daffie dus. Ff wat sportkleding gekocht voor m'n Retreat want ik had maar 1 setje bij me. Ze hebben hier sportkleding te kust en te keur! En 't kost geen drol! Dus ik heb 3 setjes gekocht. Kan ik weer ff verder! Uiteraard nog een massage gehad en daarna naar m'n hotel om m'n tas te pakken.

Jut Jul en de gevangen tonijn🤣Savonds heerlijk gegeten samen met de dames. En nog een drankje gedaan bij dezelfde tent als de avond er voor. Ze draaiden goude oude en we hebben heerlijk mee zitten blèren, tot grote schik van het personeel🤣. Toen was het tijd om afscheid te nemen van Joyce en Marleen. De volgende ochtend zou ik naar Koh Samui gaan. Zij blijven nog een paar dagen in Krabi waarna ze door gaan naar een eilandje in de buurt. Doei lieffie's.. Dank voor de gezelligheid!! ❤️

Vrijdag ochtend rond 7.30 zou ik opgepikt worden. Toen er om 8 uur nog niemand was  ben ik eens gaan bellen. 8.15 stond die gast eindelijk voor de deur. Naja al met al was ik optijd bij de pier. Op naar Nathon op Koh Samui! Eenmaal daar aangekomen opzoek naar m'n hotel. Was maar 5 minutes lopen stond op Booking.com. Nou maak er maar 15 van! Tering.. met 3 zware tassen! Ik was nat van zweet toen ik aankwam na 3x de weg vragen.🥵 Wat een drama🤣 Toen ik de dame van de receptie vroeg of ze me de volgende dag kon helpen met het regelen van de taxi zei ze. Nee. Ik moest maar gewoon naar de pier lopen. Wat denk je zelf... Weer terug met al die tassen. Ik hoef niet dood gek!! Maar haar ontwoord bleef nee... Achteraf denk ik dat ze me eigenlijk helemaal niet begreep. Toen ik haar hoorde praten met een andere gast, snapte ze er ook geen bal van. Ach jaah... Tewarm om teveel energienin te stoppen. Die spaar ik wel op voor de wandeling van morgen.
Rond een uur of 6pm heb ik maar eens  wat te eten opgezocht. Had via maps een sushi tentje gevonden aan 't strand met uitzicht op de zonsondergang (oké er zat nog wel ff een weg tussen en 't was bewolkt🙄) De sushi was heerlijk!! En de kleuren in de lucht nadat de zon onderging ook😍😍

Sushi 🍣😍

Zaterdag ochtend rustig aangedaan want ik kon pas rond 2pm inchecken bij Samahita waar ik m'n core yoga cycle pragramma in zou gaan. Ff paar dagenactief doen om weer wat kracht, conditie en ritme op te bouwen. Maar eerst ontbijten. Toen ik terug liep naar m'n hotel werd ik aangehouden door een boeddha. Hij wilde me een armbandje geven voor geluk. Ik dankte hem en we raakten aan de praat. Toen ik vertelde dat ik in Chiang Mai de meditatie cursus heb gedaan had ik natuurlijk vrienden gemaakt. Hij gaf me een kado, gewoon omdat ik het verdiende. Een hangertje met daar een boeddhistisch amulet. De ene is de ayat amulet met een gebed. De ander heeft 2 kanten. De ene kant een beschermengel. En de ander kant een boeddha. Deze zou energie aantrekken en positive krachten stimuleren. Daarnaast weert 't negatieve energie en beschermt het tegen ongeluk. Helemaal blij!! Zo lief!!!

M'n amulet gekregen van de monnik

Toen m'n tassen gepakt taxi gezocht (Jah naar de pier gelopen) en richting Samahita resort. Daar aangekomen werd ik vriendelijk ontvangen en kon ik direct naar m'n kamer na een rondleiding. Ik mocht direct deelnemen aan de klassen. Ook direct 2 behandelingen geboekt. Een massage (uiteraard 😁) en een craniosacral therapie. Te vergelijk met Reiki, iets met energiebanen. Ik ben een nuchtere boerin maar ik geloof in energie. Alles straalt een bepaalde energie uit op een bepaalde frequentie. Wat je uitstraalt trek je aan. Straal je negativiteit uit, trek je het ook aan. Naja das mijn mening. Ik was gewoon erg nieuwsgierig naar deze behandeling!
Direct de eerste core les, spinning les, en yoga les mee gedaan. Leuk!!!! Daarna eten, uitmuntend goed buffet. Met allemaal biologische producten. Nog ff een boekje gelezen en mee gedaan met de avond meditatie en lekker naar bed. 7u volgende ochtend weer aan de bak!!

Bootje

Zondag ochtend 6.30 ging de wekker. Die is gek!!! Jup dat klopt, heb ook nooit beweerd dat 't niet zo is😁. Spinning was lekker en de ochtend yoga was zwaar!!! Smiddags tijdens het zonnen voelde ik de spierpijn al. Om 4u was de core les weer. Gegeven door een Australische dame. Toen ik vroeg of ze handdoekjes had (die ze aanbieden tijdens de lessen) reageerde ze wat geïrriteerd. Ik dacht dat yoga meditatie mensen altijd heel zen waren. Nou kan je vertellen dat ik het flink had verdreten bij deze dame  voor de rest van de dagen. Ze keek me niet eens meer aan. Geen idee wat er mis ging😏. Ach boeiend er zijn wel ergere dingen waar ik me druk om kan maken!

Om 13u had ik een massage gepland. Tjah een dag niet gemasseerd is een dag niet geleefd🤣🤣. Ik gaf aan dat de rug en schouders wel stevig gemasseerd mochten worden de benen en armen medium. Nou dat heb k geweten. Ze zette de ellebogen op m'n rug en begon me toch op de knopen te douwen... Jezus het deed gewoon pijn!!! De benen en armen waren prima te doen. Voor m'n gevoel was m'n rug naderhand helemaal beurs🤣. Ach je moet er wat voor over hebben he😜  Eind van de middag weer core, fietsen en meditatie eten en slapen. M'n lichaam was een beetje op... Oeps.. Morgen maar iets rustiger aan doen!

Maandag ochtend wel mee gedaan met 't fietsen en de yoga. En rond 1 u had k m'n craniosacral therapie behandeling. Ik heb de hele behandeling gloeiende handen gehad, soms voelde ik zelf stroomschokjes. En toen ze de handen op m'n onderbuik legde was het alsof ze alle energie via m'n buik in haar handen trok. Ik werd misselijk en het ademen werd moeilijk. Zo heftig!!! Janken jonge! Niet normaal (ja weekdier🙋🏼‍♀️) Ik kon niet meer stoppen. Toch nog wat onverwerkte emoties + de menstruatie die er weer aan zit te komen. De therapeut was er zelf ook van geschrokken. Dit had ze niet vaak! Altijd al geweten dat ik een beetje vreemd ben, maar wel lekker🤣🤣😜
Na deze behandeling was ik dood op. Ik heb wat gegeten en rond 7pm lag ik al te slapen. Hele bijzondere en heftige ervaring!

Toen ik vanochtend iets voor 7am wakker werd voelde ik me beter. Ff het klokje rond geslapen en dat zonder rare dromen waar ze wel voor gewaarschuwd had. Vanochtend geen fietsen alleen core yoga. Smiddags naar de tempel hier een eindje verder op aan 't strand. En 't was warm!!! Ik had m'n amulet om gedaan en So, een van de begeleiders hier, die met ons de tempel ging bezichtigen was helemaal onder de indruk. Schijnen die dingen enorm zeldzaam te zijn en heel speciaal☺️. Ik voelde me ineens enorm vereerd dat ik die amulet zomaar van een random monnik heb gekregen. Een beetje vreemd en ook speciaal dus😜... De tempel was mooi, met de hoofd tempel op de berg gebouwd. Prachtig uitzicht!! De klim was alvast onze warming up voor de core training deze middag. Die weer erg zweterig en vermoeiend was. Nog steeds 32 graden met een gevoel temperatuur van 38😳🥵... Maar daar kwam tijdens de middag yoga verandering in. Het begon te waaien en voor ik het wist kwam het met bakken uit de lucht. En al snel begon het te onweren⛈️. Ik ben geen held met onweer. Nog steeds niet🤣. Maar ik was niet alleen en ergens had het ook wel iets!

Pagoda

Nu net hapje gegeten en ff met de dames gekletst die hier ook hun Retreat volgen. Had iets laten vallen over m'n Meditatie in Chiang Mai en daar wilden ze alles over weten. Nu net m'n tas gepakt, want morgen ochtend gaan we richting het noorden van Koh Samui, Bo Put. Als 't lukt ga ik daar Dervis nog ff opzoeken. Hij is de eigenaar van de sportschool waar ik altijd sport, en help bij de kickboksgala' 's. En hij is daar voor een Muay Thai kickboks training.
En verder zien we wel wat er deze laatse week nog op m'n pad komt.

Ik had een Mail van de bedden zaak met de tijd waarop ze m'n bed komen leveren de dag nadat ik terug ben gekomen. Nu komt 't echt dichtbij. Ik zal eens kijken of ik nog tijd en zin heb een blog te schrijven of dat ik te druk ben met niks doen en genieten😜De reacties worden toch minder dus volgens mij zijn jullie m'n ijle lange verhalen wel een beetje zat🤣😜 Nog een weekje jongens en meisjes! Missen jullie me al😁

Pinacolada

Toedeledoki 💋😘

1. Jolien:
    30 april 2019
    We zijn gewoon jaloers en daarom reageren we niet 😜. Ik lees je verhalen elke keer met veel plezier. Leuk om te zien hoe je jezelf zo leert kennen op deze reis. Geniet er nog maar even heerlijk! 😘
  2. Rian:
    30 april 2019
    Ik mis je hoor! Leuk als je weer terug bent en we samen kunnen klussen! Heel veel plezier nog! Je verhalen zijn heerlijk om te lezen!
  3. Sannie:
    30 april 2019
    Maak er nog iets moois van Daf, het laatste weekje. Voordat je het weet, draai je hier in deze gekke maatschappij weer helemaal mee. X
  4. Myrthe:
    30 april 2019
    Op de app praat toch gezelliger als hier ;-) ik ben gewoon een stille genieter met weinig woorden :p
  5. Marcel en Kimm:
    30 april 2019
    Geniet van je laatste week....😘
    En eh gewoon blijven schrijven, weet zeker dat iedereen het met zoveel plezier leest😊💋
  6. Karin Schutte:
    30 april 2019
    Weer genoten van je verhalen!!Geniet van je laatste week!!
  7. Pa:
    30 april 2019
    Weer een ervaring en belevenis rijker gewoon blijven schrijven het is voor ons en voor jezelf voor later en wij genieten er ook van en geniet jij er ook nog maar een week van heel veel plezier en groetjes uit goor
  8. Wendy:
    30 april 2019
    Nee, doorgaan!!! Ook als je straks weer terug bent!!
    Geweldig hoe je alles schrijft!
  9. Mirjam Beldman:
    Idd! Wordt met plezier gelezen! 😀👏
    Don’t stop!!!
    Het lijkt alsof j al heeeel lang weg bent!!! En dan nog maar een week? 🙈
    Geniet er maximaal van!
    X
  10. Aimee:
    30 april 2019
    Het klinkt allemaal weer heerlijk & leuk wat je allemaal meemaakt! Geniet er nog maar even goed van🤗
  11. Clau:
    Lekker genieten van je laatste weekje chick 🤗🌴🍹!!! 💋
  12. Michel:
    30 april 2019
    Lieffie, echt, ik ben het niet zat.. blijven schrijven, heerlijk die open, ongecompliceerde verhalen! 😘💋
  13. Anouk:
    30 april 2019
    Mooi verhaal weer. Maar wat is het snel gegaan allemaal zeg. Voor volgende week een goeie safe trip home!
  14. Jeannette:
    30 april 2019
    Geniet van je laatste week! 🏖☀️🥣🍹
    Wat is t snel gegaan!
    Goede reis naar huis, volgende week!
  15. Joyce:
    1 mei 2019
    Lekker bezig schattie! Enjoy. Nkg ff en c you soon 😘
  16. Karin:
    1 mei 2019
    Geniet van je laatste week.. doe sensai de groeten als het je lukt en Jorgen en Luna ook uiteraard.. Topper hopelijk zie ik je snel weer..x