Siquijor....

25 februari 2019 - San Juan, Filipijnen

Dag lieve mensen,

Inmiddels ben ik op Siquijor, waar ik afgelopen zaterdag ben aangekomen. Nieuw hostel, nieuwe mensen. Dus weer wennen. Daar heb k toch wat moeite mee merk ik. Maar goed dat mag de pret niet drukken!

De reis verliep soepel! Eenmaal aangekomen op Siquijor met de boot had ik een trycle nodig om bij het hostel te komen. Inmiddels had k geleerd dat je beter samen dan alleen kunt reizen. Dus ik iemand opgezocht die de zelfde kant op moest, zodat we de prijs konden delen😊.

Eenmaal aangekomen in de kamer van het hostel schrok ik wel ff. Geen gordijntjes voor de bedden, dus geen enkele privacy. En de wc stonk..!!! Gatverdamme, alsof iedereen naast de pot had zitten pissen... Naja mocht er ook niet teveel van verwachten voor dat geld. Wel gemeld dat het misschien tijd werd om de plee eens een flinke schoonmaakbeurt te geven. Daar werd naar geluisterd want de volgende dag kwam er iemand met een emmertje en wat sop! Daarnaast ligt het hostel een aardig eindje van het "centrum" dus niet ff met de benenwagen rondbanjeren...

Er sliep een Filipijns gezin met 4 kids op m'n kamer. Verdeeld over 3 bedden😂. Kan allemaal hier... Wel jammer dat paps snurkt. Maar lang leven de oordoppen😁

Eenmaal wakker wist k ff niet goed wat k moest doen. Internet is onwijs kut hier dus kon niks opzoeken. Damn... En de 2 dames en 2 jongens op m'n kamer waren zo intensief met elkaar bezig dat ik daar als 5de wiel aan de wagen naast hing... Stom!!!

Maar ff op het strand gaan zitten en m'n hoofd leeg maken. Dat had nog iemand bedacht. Kyra een Duits meisje die ook gister was aangekomen. Samen besloten er vandaag op uit te gaan. Eerst heb ik een snorkeltrio geboekt naar Apo Island voor dinsdag. Kyra is dan al weg maar Florence, meisje dat k in Bohol heb leren kennen, en die ook ergens deze dagen aan komt wilde wel mee.

Toen een trycle aangehouden en deze man heeft ons voor nog geen 10 euro pp de hele dag rondgetourd. 10am weg 5pm terug.

Eerste een grote oude boom, waarvan ze zeggen dat ie magische krachten heeft. In het watertje onder de boom zwemmen visjes. Je mag met je voeten in het water gaan zitten en dan knabbelen ze aan je voeten... Soort spa maar dan in de natuur! Toen ik er in keek zag ik vissel die zo mijn kleine voetjes in 1x op konden vreten😳. Maar ook kleintjes. Alleen geen enkele vis die m'n voet aantrekkelijk vond! 🙃

Prachtige boom

Hup wij weer terug in de trycle en richting de waterval. Onderweg nog even gestopt bij een oude kerk die ze aan het renoveren waren. Niet heel bijzonder maar ach ff de benen strekken was niet erg!

Toen we bij de waterval aankwamen moesten we uiteraard eerst nog ff 130 treden traplopen. Gelukkig naar beneden, maar terugweg omhoog. Eenmaal aangekomen, heb ik me omgekleed en zij we het water in gesprongen... Heerlijk!! Het was behoorlijk warm dus een verkoelende duik was welkom! Er wat ook een plek waar je het water in kon slingeren. Fuck had k ff de verkeerde Bikinie aan. Ben dat topje hardstikke kwijt als ik dst doe. Vokgende x beter over nadenken🙄...

Cambugahay waterval

Na wat foto's te hebben gemaakt bij de 3 treden van de waterval en een half uur lekker gezwommen te hebben zijn we rustig maar eens terug gelopen naar boven. Het was mega druk met locals, zondag middag dus iedereen is vrij. De trappen omhoog vielen nog wel. Mee vond ik. Anderen dachten daar anders over en stonden te puffen en te kreunen halverwege. Met een goed tempo ben k er langsheen gecrost, stelletje aanstellers😜

Mezelf ff goed ingesmeerd met zonnebrand wat de zon brande er flink op! En richting Salagdoong Beach... Prachtig daar!!! Azuur blauwe zee, witte stranden. Oh jah en enorm veel mensen... Naja dat mocht de pret niet drukken. Na een rondje gelopen te hebben en ff wat te eten gescoord te hebben, een plekje gezocht op het strand. Had het inmiddels zo warm dat ik een duik in het water wilde nemen... Brrr veel kouder dan verwacht🤣

Salagdoong beach

Een eindje verder op was een hoge klif waar je vanaf kon springen. 12 meter en 7. Ik heb er over getwijfeld. Maar heb zo'n last gehad van m'n oren na de sprongen tijdens de Canyoneering in Moalboal dat ik het niet gedaan heb.

Rond 4pm zijn we terug gegaan richting het hostel. Na een rit van 1,5 uur kwamen we precies optijd aan voor de zonsondergang op het strand bij het hostel... Super gaaf!!!! Als 't kan morgen weer!!

Sunset

Inmiddels was Florence aangekomen en vroeg of we samen een hapje konden eten. Dus hup in de trycle en richting de afgesproken plek. Heerlijk gegeten! Maar zo'n dagtrip en al. Dat reizen is best vermoeiend. Dus rond een uur of 9pm was iedereen moe en zijn we lekker naar ons hostel gegaan. Morgen weer een dag...

Inmiddels ben k weer vroeg wakker en zit k ff relaxed aan 't strand. Zo ontbijten en dan voor 't eerst in m'n leven een scooter huren 🛵... Heb ooit een x op die homo-scooter van Nick gereden. Dus een zien of ik zo'n ding aan de praat krijg en er mee kan scheuren, zonder brokken te maken...

Jullie gaan het weer horen..

Check nog ff de foto's en het filmpje! Werk ze allemaal en tot de volgende x maar weer

Toedeledokie💋😘

1. Tinca:
    Hey meis,

Het ziet er echt geweldig uit, geniet er van.
    En heel fijn dat je wat mensen hebt ontmoet en samen wat kunt ondernemen😘
  2. Jolien:
    25 februari 2019
    Wat heerlijk meis, en leuk om te lezen! Geniet ervan.
  3. Michel:
    25 februari 2019
    Het ziet er allemaal prachtig uit! Ben benieuwd naar nieuwe belevenissen!😘
  4. Angela:
    Prachtige foto's Daff 😘