Slijmbal🤤

25 februari 2019 - San Juan, Filipijnen

Toen ik terug kwam op m'n kamer was iedereen weg, behalve Johnny, een Engelse jongen met een cochleair implant. Een soort extern hoorapparaat geimplanteerd in je schedel. Hij is doof geboren maar heeft dit ding al sinds z'n 4de en hij praat erg duidelijk! Aardige gast. Erg rustig en timide. Vroeg hem de eerste avond of het gehorig is op de kamer... Hij kon er gelukkig net zo hard om lachen als ik. Een echte Daffie actie .. Oeps🙄🤣🤣...

Na m'n was op gehaald te hebben en ff relaxed ontbeten te hebben wilde ik een scooter huren. Mevrouw heeft u uw rijbewijs bij zich... Euh... Kut...!! Blonde doos dat ik ben.. Die heb k thuis gelaten want stel je voor dat ik die kwijt zou raken.. Geen scooter dus. Zucht, wat baalde ik hier van! Zoiets overkomt mij weer... Denk je overal over na gedacht te hebben... Wijze les!

Dus opzoek naar een helm... Want Florence heeft een scooter en wilde me wel oppikken en terug brengen😊top! Maar nergens alleen een helm te huren. Naja dan maar weer met de trycle een rit van nog geen 5 minuutjes. En dan zien we daarna wel weer. Niet teveel nadenken gewoon doen!

Eenmaal boven was k alsnog te vroeg. Hadden 12u afgesproken en ik was er 11.45. Toch een gewoon te die er in zit... En ik voel me daar prettig bij!
De jongen bij de entrance vroeg waar ik vandaan kwam en begon wat Nederlandse dingen tegen me te zeggen. "ik vind je leuk" "je bent mooi" "je bent sexy" "ik hou van jou"... Zucht... ik heb hem een nieuwe geleerd! "ik ben een slijmbal🤤" 🤣🤣 Ben benieuwd, hopelijk kan de volgende Nederlandse er smakelijk om lachen😜

Blij dat Florence er was zijn we snel naar beneden gelopen. Op naar de Lugnason watervallen. Een waterval met totaal 12 treden zoals ze dat noemen... Hebben er uiteindelijk 5 gevonden. Niet echt duidelijk hoe de route nou was... Bij de, ik denk, grootste poel. Hing een touw waar je al slingerend het water in kon springen.. Ongeveer 12 meter... Damn wat baal ik van die oren... Na half verdwaald te zijn en de weg weer terug gevonden te hebben was het inmiddels 2.30pm. En ik had al weer honger. Hup achter op de scooter en naar het hostel waar je heerlijk kunt eten. Zeker een positief ding van het hostel!!!

Lugnason waterval

Rond 4.00pm is Florence terug gegaan naar haar hostel waarna ik heerlijk in de hangmat op 't strand heb liggen lezen. Gewoon ff niks. Niet sociaal doen niets hoeven bezichtigen gewoon ik, mn boek en het geluid van de zee op de achtergrond...❤️ En uiteraard weer een prachtige zonsondergang 😍

Sunset

En weer dat gevoel dat ik dit moment graag met iemand had willen delen... Grote mond klein hartje... Maar ik leer steeds meer over mezelf en m'n behoeftes... Dat is positief💪🏼😊. Elk nadeel heeft z'n oordeel.

Wat ook een nadeel is is dat ik verkouden begin te worden... 🤧 Lang leven de xylometazoline😍. Maar als 't hier bij blijft overleef ik het wel.

Na de prachtige zonsondergang kleurde de lucht langzaam van roze naar oranje paars en toen zwart... Diepe duisternis! Ik heb nog even met Johnny gekletst over m'n meditatie week. Hij had 't ook gedaan in Nieuw-Zeeland. Hij adviseerde me er zo open mogelijk in te  gaan. Zonder al te veel verwachtingen. Wat ik enorm moeilijk vind!! Hij vertelde me hoe leerzaam hij het vond. Die verwachting heb ik ook😂😂....

Sunset

Nu nog ff lekker een boekje aan 't lezen over het herkennen. En erkennen van je eigen behoeftes en hoe deze te leren uiten in plaats van weg te stoppen. Dat om anderen te please en er maar bij te horen. Of te verwachten dat een ander wel weet wat jou behoeften zijn terwijl jij zelf niet eens weet wat je nou eigenlijk wil. Eigen verantwoordelijkheid nemen voor jou gevoelen... Interessant 😊

Boek wat ik nu lees

Vanavond vroeg slapen... 6.15 am. Gaat de wekker. 7.00am melden voor de snorkel Trip... 🐢🐠🐟🐚🦀

Morgen avond spullen pakken want woensdag gaan we weer op pad. Op naar Palawan: Port Barton, El Nido en Coron ...  Filipijnen op haar mooist wat mensen zeggen. Dus dst ga ik eens ff met eigen ogen bekijken en beoordelen

Fijne dag nog mensen en tot de volgende x maar weer.

Toedeledokie 💋😘

1. Roel:
    25 februari 2019
    Veel snorkelplezier daffie. Hopelijk zie je mooie vissies voorbij zwemmen 🐠🦈
  2. Michel:
    25 februari 2019
    Hé Daf, toen ik jaren geleden in mijn eentje in China was en daar op de muur liep had ik datzelfde gevoel dat iets zo overweldigend mooi is dat je dat wil delen. En dat kan je later niet overbrengen......maar, jij hebt het meegemaakt, het is helemaal van jou! 💋
  3. Regien:
    25 februari 2019
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Elke keer ben ik weer benieuwd naar je volgende avontuur. Ik vind je super stoer!
  4. Joyce:
    26 februari 2019
    Je deelt al je ervaringen redelijk effectief met ons achterblijvers hoor Daph, maar snap wat je bedoelt. Zorg goed voor jezelf en lees je snel weer 😜👍