On top of the tempel💪🏼🥵🐅🐣🐰🤣

23 april 2019 - Ao Nang, Thailand

Dag lieve mensjes,

Inmiddels aangekomen in 't zonnige en warme Krabi. Om precies te zij in Ao nang. Lekker aan 't strand. Ik heb een prachtig hotel! Sugar Marina Cliffhanger resort. Je hoort mij niet klagen😁.

Uitzicht vanaf balkon

De vlucht verliep soepel afgelopen vrijdag. En na een ritje van ongeveer 45 minuten heeft de taxichauffeur me afgezet bij m'n hotel. Ik kon niet direct inchecken want m'n kamer was nog niet klaar want ik was te vroeg. Dus maar ff een rondje gebanjerd. Massage salons in overvloed dus ik dacht, waarom ook niet, ben er wel weer aan toe🤣.
In de tussentijd had ik een app je van Joyce gekregen. Na m'n massage eerst ff gaan inchecken en daarna richting haar hostel gelopen. Ze kwam me al tegemoed lopen.. Jaaaah😊😊😊 bekend gezicht🤗💕, ff knuffelen!!! Nu zie ik Joyce wel vaker langere periode niet omdat ze in Rotterdam woont, en je niet ff in de auto stapt om een bakkie thee te gaan leuten. Maar het was toch bijzonder deze keer. En nee ik heb niet gejankt😁

Duopenoti

Ben direct met d'r mee gegaan naar haar Thai kickboks training. Ik dach, als ik dat nou leuk vind ga ik miss ook nog wel een training doen. Maar al vrij snel zag ik dat m'n niveau bij lange na niet toereikend is. En als ik met deze temperaturen me zo ga inspannen ga ik geheid van m'n stokje. Helemaal omdat ik nog steeds niet 100% fit ben. Af en toe speelt de boel weer op en voelt m'n  lichaampje nog als een vaatdoek.
Wel super leuk om te zien!! Joyce kickbokst al jaren en dat zie je er aan af! Net als haar trainer die super snel en sterk is😳...

Joyce vechtend

Na de training een hapje gaan eten. Maar niet voordat ik een Stroopwafel gegeten heb 😍😍. Net zo lekker... Geen foto want hij was al op voordat ik er erg in had🤣
Joyce is hier met haar zus Marleen die ik natuurlijk van verjaardagen ken. Een tentje gevonden waar ze Thais, westers en vis hebben. Iedereen happy!
De jongen die ons bediend vraagt waar we vandaan komen. legt vervolgens zijn arm naast mijn arm en begint dan in het Thais tegen mij te praten. Ik kijk hem schaapachtig aan, want ik versta er natuurlijk geen drol van, terwijl de dames tegenover mij in een deuk liggen. Mijn arm is bruiner dan de zijne (en hij is best een donker gekleurde thai) . Hij gelooft er dan ook helemaal niks van🙄🤣☀️ Nu je als local word aangezien krijgen we vast korting op ons eten was Marleen d'r redenering🤣🤣.
Het eten was iig heerlijk, maar daarna kakte ik in. De knollen waren op! Terwijl de dames nog ff over de boulevard zijn gaan wandelen ben ik lekker richting m'n bedje gegaan. Nog ff een paar "bladzijden" gelezen (heb een E-reader) en toen lekker gaan slapen.

Zaterdag ochtend werd ik fris en fruitig wakker! Ff wat oefeningen gedaan weer en richting m'n ontbijt. Dat er onwijs goed uitziet. Zelfs bruin brood, tonijn, salades, kaas, omeletten en natuurlijk rijst.
Met de dames afgesproken richting 't strand te gaan naar hun vaste massage tentje waar we voor 200 bath (€5,50)een uur gemasseerd worden. Dit word dus dagelijkse kost🤣. Daarna wat geluncht en genoten van het uitzicht. Joyce ging weer trainen en Marleen terug naar hun kamer, waarna ik nog ff in 't zonnetje gelegen heb en een coctailtje gedronken heb met mezelf😊. Ondertussen ook eens verder gekeken naar wat ik hierna wil gaan doen. Ik wil zoiezo richting koh Samui. Laat ik daar nou een fitness en Yoga retreat gevonden hebben voor 5 dagen die betaalbaar is😍. Dat is wat ik nog graag wilde doen. Ff paar dagen trainen, yogaen, gezond eten en weer wat ritme krijgen. Direct geboekt! Daarna houd ik nog 6 dagen over waarvan ik er 5 ergens in een resort zit om nog bruiner te worden en 1 in Bangkok voordat ik terug vlieg naar huis. 💒
Savonds zijn we gaan eten bij het foodcourt. Een soort pleintje waar allerlei verschillende tentjes zijn waar je kunt eten. En super betaalbaar. Daarna een rondje gebanjerd en vroeg gaan slapen.. Volgende dag vroeg op, want we gaan op excursie!

Zondag ochtend 7u ging de wekker. Zo onwijs slecht geslapen.. Geen idee hoe 't kan. Moest nog wel wat dingetjes regelen zoals boot ticket naar Samui en vliegticket naar Bangkok en dat spookte telkens in m'n hoofd rond. Ik snapte er niks van want ik heb deze reis nog niet 1x wakker gelegen om m'n planning. Vaag!! Later kwam achter dat het de cola was die er voor gezorgt had dat ik niet best kon slapen. En niet de onrust van m'n planning. Lang leve de cafeïne!! Lekker handig weer van mezelf!!

Rond 8.15 zou ik bij Joyce en Marleen zijn, waar we opgepikt werden. We zouden starten bij de Hotsprings. Na 1,5 uur rijden kwamen we daar aan. We kregen van de chauffeur een bandje met cattery tours🐱, Joyce wilde uiteraard het bandje houden kattenliefhebster als ze is🤣. Een dame stond ons op te wachten met wat info. En vervolgens mochten we op eigen houtje richting de hotsring. De eerste baden waren van de spa, die ongeveer 40 graden waren maar de bron was iets verder lopen. Dat ik nou moet zeggen dat ik het heel bijzonder vond. Het leuke was dat het warme water via wat rotsen een rivier in stroomde. De rotsen leken hierdoor op een soort knuffel muur. Ik had de smaak te pakken nu dus maar ff met de warme rots geknuffeld🤣.
Vervolgens richting de Emerland pool. Ook een warmte bron met 4 pools. 2 er van kon in gezwommen worden en de andere 2 niet. De ene te warm, de ander ivm drijfzand.
Na een wandeltocht van ong 1,2 km kwamen we bij de grote pool aan. Het was net of ze 10 bussen Chinezen hadden geloosd. Kop aan kop, kont aan kont zaten ze in de warm water pool. De behoefte om er ook ff in te duiken was direct verdwenen!! Fucking hel wat touristisch!! Laat maar!!
Joyce en ik zijn nog ff doorgelopen naar de blue pool, die met het drijfzand. Heel bijzonder!!! Aqua blauw water! En dat midden in het bos. Heel erg mooi!!!

Blue pool, emerald pool

Eenmaal terug bij het verzamelpunt kregen we lunch. Het was al best warm en dan warm eten... Ik dreef in m'n eigen zweet. En dan te bedenken dat we het ergste nog niet gehad hadden. De klim naar boven voor de tiger tempel🐯

Voor de klim

Vol goede moed kwamen we aan bij de berg waar de tiger tempel op was gebouwd. De zon was verdwenen achter de wolken en deels achter de berg waardoor het iets minder warm was. We hadden onze bangrijke spullen in 1 tas gedaan en de rest in de bus gelaten zodat we dat niet mee hoefde te slepen. Wandelschoentjes aan en lange broek. Had expres een heel charmante luchtige broek gekocht. En daar was ik blij van!!!! 1260 treden, bij een temperatuur van 37 graden. De ene trede nog hoger dan de ander, alles behalve symmetrie. Toen ik eenmaal een ritme te pakken had ben ik door gelopen. Af en toe een pauze om ff op adem te komen, en door!!! Als k te lang stil zou staan kreeg ik het warm en ging ik teveel nadenken over wat ik voelde en zou de moed me zeker in de schoenen zakken. Dus verstand op nul en gaan met die banaan. Ik moest en zou boven komen! En wat k in m'n kop heb heb k niet in m'n kont!
Het was zwaar!!! Helemaal toen ik er na ong 850 treden achter kwam dat tussendoor stond hoeveel treden je had gehad. Nee!! Dat wil ik niet weten dan ga ik nadenken😖. Niet naar kijken Daf!! Bijna boven stond een Engels koppel moed te verzamelen om terug te gaan. De man heeft de laatste 10 treden voor me afgeteld. Juichend kwam ik boven. Made it...!! 😁💪🏼. Ik ging zitten en serieus alsof ik een fonteintje was. Kats doorweekt van 't zweet! Niets was nog droog! Toen ik op m'n tel keek bleek ik binnen een kwartier omhoog te zij gelopen. Ben misschien niet zo fit als ik was, maar ik mag zeker nog niet klagen. En niet flauwgevallen gelukkig! Joyce kwam 10 minuten later boven (die traint elke dag 2 uur dus respect voor haar!!) Marleen heeft de top helaas niet gehaald, zoals velen met haar.
Het uizicht was prachtig! En de tempel eveneens! Het was de marteling zeker waard!! Na weer helemaal op adem gekomen te zijn, begon de tocht naar beneden. Halverwege begonnen onze beentjes toch wel wat slapjes aan te voelen. En eenmaal beneden leken ze wel snot. Op naar onze kamertjes met airco😍

Boven op de tiger tempel

Savonds zijn we nog ff een hapje wezen eten op het foodcourt. Maar als nel bleek dat ik helemaal munt was. Ik kwam niet meer uit m'n woorden en nadenken zat er ook niet meer in. Zelfs eten was al bijna teveel... Ik had van Joyce en Marleen nog wat paaseitjes gekregen want 't is Pasen. Pasen..??? Ja Pasen🐣🐰! Ik was zelfs te moe om ze op te eten. Ach, Morgen is er weer een dag!

Maandag ochtend was ik er weer, na m'n ontbijt ff een rondje gewandeld en een massage gehad. Joyce was ipv smiddags verhuisd naar de ochtend trainingen. Dus ik had de ochtend voor mezelf. Me time wat ik inmiddels enorm ben gaan waarderen en aan gehecht ben geraakt. Smiddags zijn we met de Longtail boot richting Railey Beach gegaan. Het mooiste strand van Krabi. En idd het is prachtig met die kalksteen rotsen die uit het water komen de blauwe zee en de blauwe lucht... Een plaatje uit het tijdschrift. Na een lunch waar ik absoluut geen zin in had (weer misselijk de hele ochtend) ergens een plekje gevonden in de schaduw om lekker te relaxen. Maar eerst ff afkoelen in 't water... Dacht ik... Niks afkoelen!! Het water was gewoon warm. Alsof iedereen er in had staan pissen ofzo... 🤣🤣🤣 De Emerald pool was niet veel warmer gister!

Railay-beach

Rond een uur of 5 een bootje terug richting Ao Nang. Ff douchen massage en eten... Maar onze massage tent was al dicht waarbij het dus alleen bij eten bleef. Ik had een tent gezien waar ze rose hadden daar wilde ik wel graag naar toe 😍😍. De kaart zag er goed uit, wel wat duurder (3000bath is €85,- met z'n 3en) maar ach we hebben vakantie😊. Onwijs lekker gegeten gedronken en schik gehad. Was ff geleden dat k de slappe lach had gehad maar dat is weer goed gemaakt. Thnx Lady's 😊. Toen we de rekening wilden vragen brak er lichte paniek uit in de keuken. Flesjes water en koude lappen werden aangevoerd en er werd druk gebeld. Bleek iemand onwel geworden te zijn van het personeel. Ik heb het 5 minuten aangekeken, en op 't moment 't dat ik dacht dat ik toch eens een kijkje moest gaan nemen, kwam er iemand van de ehbo post aan en vlak daarna een dokter. Ik wil dan ook niet de held uithangen. Maar kan dan ook niet blijven zitten als het zo onrustig blijft en niemand precies weet wat ie moet doen. Dan heb k toch m'n medische kennis die misschien wat rust kan brengen.
Maar goed, het was opgelost en wij zijn richting onze kamertjes gegaan om lekker te gaan slapen.

Vino😍😍

Inmiddels is het dinsdag. Vandaag relaxed dagje strand maar weer. En een massage want dat is al weer een dag geleden🤣.
Inmiddels heb ik alle tickets en hotels geboekt en betaald voor de laatste 2 weken. Dus heb ik rust, en een lege bankrekening. Heb het er wel van genomen de laatste maand met m'n hotels ipv hostels. Ach Jah ik doe dit maar 1x😊
Donderdag word ik opgepikt bij m'n hotel en naar de ferry gebracht die me naar Koh Samui brengt. Het plaatsje Nanthon om precies te zijn. Daar slaap ik een nachtje waarna ik richting het Samahita resort ga voor m'n yoga fitness retreat van 27 t/m1 mei. En van 1/m6 zit ik ergens in een resort in het noorden van Koh Samui. De 6de vlieg ik naar Bangkok en de 7de naar Amsterdam. Waar zijn die 3 maand gebleven....

🥵🥵

Ik ga nog even hard genieten!! Tot de volgende x maar weer!!

Toedeledokie 💋😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Michel:
    23 april 2019
    hé Daf, weer een prachtig verhaal. hoop dat je nog wel even blijft schrijven, ook als je straks in je luxe resort zit om weer te aarden voor je terugvliegt!💋😘
  2. Tinca:
    23 april 2019
    Hey meis,
    Leuk verhaal en supermooie foto’s. Alweer😃
    Geniet er nog even van😘
  3. Uenkie:
    25 april 2019
    Mooi Daffie! Zo leuk om mee te beleven...geniet nog maar lekker van de laatste week. Dikke kus Uenkie
  4. Luus:
    27 april 2019
    Mooie verhalen weer! Geniet nog even van dit mooie leven! 😁
  5. Eric & Aimée:
    29 april 2019
    Ziet er weer goed uit daffie! Wij hebben ons fotoboek uit de Filipijnen ontvangen.... wat lijkt het al weer lang geleden!
    Je moet maar gauw eens langs komen in Rotterdam als je terug bent!

Geniet er lekker nog even van in het mooie Thailand!