Zo'n zee strand 🌞🌊⛱️🌴🍹.... Rust😎

13 april 2019 - Hoi An, Vietnam

Hallootjes allemaal,

Nou dit x geen spannende avonturen. Maar vooral zo'n, zee, strand, Gezelligheid, eten, drinken, boekje lezen, en niks doen! En daar was ik aan toe na 2 maanden alleen maar onderweg te zijn geweest, nieuwe indrukken, en spannende avonturen.

Na een erg goede nachtrust (10u geslapen) werd ik dinsdag ochtend happy wakker! Heerlijk☺️, zacht bed, en een heerlijke stilte... Ik wilde heel graag onder de mensen zijn. Maar toen ik dat eenmaal was merkte ik dat ik nog meer verlangde naar rust en stilte. Geen zin om actief nieuwe vrienden te zoeken, ben blij met de mensen die ik om me heen heb, en de afgelopen 2 maand heb leren kennen❤️

Na m'n ontbijt ben ik naar het oude centrum gefietst. Lekker rondgewandeld en een heerlijk ijsje gegeten. Allemaal leuke shops met kleding en souveniertjes. Leder shops waar je schoenen op maat kunt laten maken, of buffelo leren tassen riemen ed kunt kopen. Ook krokodillen leren riemen en portomonees! Net zo vet, maar goed nadat ik eens ff opgezocht had in de douane reis app wat ik mee mocht nemen bleek al snel dat krokodillenleer niet toegestaan is. Dan toch maar niet!!! Rond 1pm was m'n eerste passessie. En de dames hadden goed werk verricht!! Een paar kleine aanpassingen maar! De volgende dag mocht ik terug komen. Daarna nog maar zo'n lekker ijsje gegeten en terug naar het hotel. Ik had door willen fietsen naar 't strand. Maar 't was inmiddels 3pm en goed warm. Dus heb ik besloten lekker bij het zwambad van het hotel plaats te nemen. Boekje er bij en ff helemaal niks... Ooh wat had ik hier naar verlangd. Ik had om 6pm een date in de spa voor een bodyscrub, massage en een manicure en pedicure... Net zo fijn!!! Was ook al weer ff geleden dus was er wel aan toe hoor 😜🤣🤣. Enige minpuntje is dat de dame tijdens de pedicure me iets in 't leven heeft geknipt tijdens het verwijderen van m'n overbodige nagelriem bij m'n rechter grote teen. Auw! Maar goed geen drama! Ik was zo ontspannen dat ik dat al snel weer was vergeten☺️....

Hoi An

Toen ik woensdag ochtend wakker werd heb ik besloten nog 2 dagen bij te boeken. T/m maandag ipv zaterdag. De rust deed me goed en het was een fijne plek om te verblijven. M'n darmen waren eindelijk weer rustig en m'n energie om te sporten kwam terug. Lekker paar kleine oeffeningetjes gedaan en toen vroeg op m'n fietsje naar 't strand. Ongeveer 10 a 15 min fietsen door de rijstvelden waar de mannetjes met hun buffelo's ook al aan het werk waren. Het was al flink warm🥵. En ergens onderweg stond een ventje van een jaar of 19 met z'n mega dikke grote buffelo te schuilen onder een boom. Ik stopte om een foto te maken toen de jonge man tegen me begon te kletsen. Waar ik vandaan kom, en wat ik ging doen, of ik Vietnam leuk vind en hoe lang ik blijf. Hij naam de taak van z'n opa over die ziek was geworden. Maar omdat 't werk wel gedaan moest worden en hij de oudste was mocht hij met z'n grote vriend op stap. Ik vroeg of ik de buffelo mocht aaien. Jah hoor ga je gang. Echt die horens zij mega... Als ie me kwaad had willen doen had ie zonder moeite me aan een van z'n horens kunnen rijgen. Maar dat heeft ie gelukkig niet gedaan☺️.

Buffelo

Omdat 't inderdaad behoorlijk warm was ben ik maar door gefietst richting 't strand. Had een tip gekregen van Sarah en Arda, ergsen langs de grote weg kun je een zijweggetje in. De weg liep stijl naar beneden en na 200 meter langs huisjes van locals zag ik idd het strand. Je kan hier je fiets gratis parkeren. En op 't strand allemaal strandbedjes. Als je iets te eten of drinken neemt bij de strandtentjes waar de bedjes van zijn dan hoefde je niet te betalen voor de bedjes. Super!!! Doe me maar een mangoshake dan🍹😊...  Na een uurtje kwamen Sarah en Arda me vergezellen en voor ik het wist was het 2pm. Tijd om te gaan. Iris en Paul zouden terug zijn van hun uitstapje en we zouden samen gaan passen. 6 ogen zien meer als 2👀👀👀

Mangoshake @ the beach

Eenmaal aangekomen in de Tailorshop Blue Eye, hingen onze kleertje als klaar. Check de foto's. M'n jumpsuite is fantastisch!! En m'n jurkjes perfect. Niets geen oneffenheden meer te vinden, zelfs Paul die best kritisch is kon niets vinden. Top👍🏼👍🏼👍🏼. De dames van de Tailors hop waren zo enthousiast, ze wilde foto's maken van ons voor de shop. We hadden zulke mooie maten en billen🍑🍑... Haha...

Paul Met z'n meisjes

Iris moest nog terug komen bij de andere shop waar ze ook een jurk had laten maken. Toen we daar kwamen was de jurk zoek. We moesten later maar terug komen. Toen we terug waren bleek de jurk nog niet goed te zijn. De dame van de shop zwaar geïrriteerd. Aangezien Iris en Paul de volgende dag zouden vertrekken moest de jurk die avond klaar. En daar was deze dame niet blij mee. Alle service en klantvriendelijkheid waren spontaan verdwenen. Gom Tailor zou ik afraden dus!

Op Google maps had ik een brouwerij gevonden waar je speciaal biertjes kon drinken en een hapje eten.. Een soort Davo😍😍. Daar wilde ik heen en Paul en Iris leek dat een goed plan. Heerlijk gegeten en een lekker witbiertje gedronken. Hier zou ik zeker nog eens naar toe gaan!! Toen we terug kwamen bij het hotel nog even gekletst en een rijstwijntje gedronken die Paul van onze tourguide had gekocht tijdens de Sapa trekking. Daar kon ik iig weer goed op slapen🥴...

Laatste avondje....

De volgende ochtend (donderdag) afscheid genomen van Paul en Iris. Zij gingen hun reis verder vervolgen naar het Zuiden. Ik zou nog een paar dagen blijven in Hoi An. Hoe lang, daar was ik nog niet over uit. Maar we zouden elkaar niet meer treffen deze reis.. Daaaag lieverds!! Dank voor alle gezelligheid!!! Onwijs leuk met jullie gehad 😊☺️😘. Heel veel plezier nog samen in Dalat, Mui Ne en Ho Chi Minh. En alvast een goede reis terug😊

Daarna maar weer op de fiets gestapt en richting het strand gefiets waar Sarah en Arda ook kwamen tegen de middag. Ik vertelde hen over de brouwerij en we besloten daar na ons dagje strand een hapje en drankje te doen samen. Toen zag ik de rosé staan op de kaart... Heerlijk hoor al die speciaal biertjes maar ik mis m'n wijntjes! En met deze hitte gaat een rosetje dr wel in😍. Hierna lekker naar m'n hotel gefietst, nog ff in m'n boekje gelezen en rond een uurtje of 10pm lekker gaan slapen.

Op de fiets door de rijstvelden met Sarah

De volgende ochtend had ik met mezelf afgesproken een planning te maken van wat ik nog wilde doen. Ik twijfelde erg! Bleef ik nog langer hier, wilde ik nog naar 't Zuiden van Viëtnam. Was 't tijd voor Thailand of misschien Laos of Cambodja. Waaaaaaah.... Zucht.... Ik weet 't niet!!! Zoveel ideeën, m'n hoofd slaat op hol 🤯🤪En wat had je nou geleerd Daphne in je stilte week. Hoofd uit en terug naar m'n lichaam, wat wil m'n hartje❤️. Rust! Heb nog 3 dagen bij geboekt hier in Hoi An t/m donderdag. Dan Vlieg ik naar Bangkok waar ik 1 nacht verblijf en dan vlieg ik door naar Krabi. Ik ben Viëtnam zat, mooi land prachtige natuur maar ergens mis ik een klik. Daarnaast vind ik het eten hier niet zo geweldig. Ik mis de pittigheid van de Currys. Thailand here I come 🇹🇭. In Krabi is Joyce ook met haar zus. Vind het wel leuk om haar ff te meeten. En krabi stond op m'n lijstje dus 2 vliegen in een klap. Heb daar een lekker hotelletje geboekt en trek daar ongeveer een weekje met hen op waarna ik nog 1,5 heb voor mezelf voordat ik naar huis moet. 😳😳😳 Fuck huis, nu al bijna... Nee..!!!!!!!!!! De komende weken goed besteden dan maar🌴🍹🌊⛱️🌞😎😁. Het gaf me rust dat ik eindelijk een beslissing had gemaakt. Lang leven de stilteweek😁🙏🏼

Ik wilde nog wat souveniertjes kopen en aangezien hier keuze genoeg is ben ik op m'n fietsje gestapt en de stad in gefiets. Ik had al een idee wat ik wilde mee nemen dus ik was al vrij snel geslaagd. Maar er was een probleem. Hoe ging ik al die spullen incl. mn kleding mee nemen in m'n backpack.. Dat gaat nooit passen! Naja dan maar een mooie buffelo leren tas kopen. Ik mag 20kg mee nemen, en alleen m'n backpack is 13. Nog 7 kg over dus... Super blij met m'n nieuwe aanwinst!!! En flink af kunnen dingen, daar begin ik ook steeds handiger in te worden😎💪🏼😊. Als beloning maar weer een lekker ijsje gegeten en richting 't strand gefietst waar Sarah en Arda ook al een plekje hadden gevonden. Savonds met z'n 3tjes bij de Indiaan wezen eten. Och wat was dat lekker😍😍 heerlijk die tikkie massala! Daarna nog ff een rondje gewandeld over de nacht markt. Zo gezellig met al die lampjes en lantarens! Ik hou d'r van! Ben dol op die sierlijke verlichting zo in het donker😊❤️.

Hoi An by night

Hierna moest ik ook afscheid nemen van Sarah en Arda. Hun reis liep bijna ten einde. De volgende ochtend zouden ze naar Hanoi vliegen waarna ze maandag terug naar huis zullen vliegen. Dank lieverds voor de gezellige dagen aan 't strand! Was onwijs gezellig! Veel. Plezier nog in Hanoi en goede reis terug!! Nu moet ik 't met die vage Mexicanen rooien op 't strand😜

Na een onrustige nacht werd ik vanochtend (zaterdag) wakker met een zere teen. Dat plekje waar de dame me dinsdag avond gepijnigd had was wat dik en rood, ontstoken dus. Damn... Na een klein onderzoekje besloten de boel open te maken. Ff tandjes op elkaar Daf.  Toch wat viezigheid😒. Ff onder de kraan afgespoeld, flink wat handen alcohol er over. Goed in de gaten houden en schoon houden de komende dagen. Paar x extra de zee in, het zoute water spoelt de boel wel schoon... Hoop ik!!!!!

Nog ff wat oeffeningetjes gedaan en inmiddels lig ik al weer op m'n strandbedje. Ik doe iig flink m'n best om er een mooi bruin kleurtje aan over te houden. En dat lukt me aardig😁😁. Lieve iedereen als k terug ben mag iedereen 1 x zeuren hoe jaloers je bent op m'n kleur, en dan wil ik je er niets meer over horen!!! Wees blij met wat je wel hebt! Mooie gave huid, dikke bos haar of wat dan ook. Dat maakt je veel blijer. Zo maakt mijn bruine kleurtje mij blij, want een gave huid en een dikke bos haar heb ik dan weer niet... En daar verander ik met jaloezie niks aan behalve dat ik er ongelukkig van word. Accepteren en door...!!!!! Het leven is te mooi om te verspillen aan jaloezie!

Hard aan 't werk om een lekker kleurtje te krijgen😁

Zo weer genoeg gebrabbel en wijze woorden. Ik ga ff afkoelen in de zee, een coctailtje drinken en verder met m'n boek. Een romantisch drama van Nora Roberts. Heerlijk om bij weg te zwijmelen🤣🤣

Toedeledokie maar weer!! 💋😘

1. Nadja:
    Ben trots op jou!!!
    Spreek je snel weer
  2. Sannie:
    Lekker Daf😘.
  3. Michel:
    13 april 2019
    Lieffie, vergeet ons nog even en blijf genieten tot de laatste dag! 😘
  4. Karin Schutte:
    13 april 2019
    Prachtige verhalen Daffie! Geniet van de rust en mooie dingen!!!
  5. Mirjam Beldman:
    13 april 2019
    Klinkt heerlijk in Hoi An!
    Fijn dat je zo geniet!
    Alvast n goede reis naar Thailand/krabi 💋
  6. Sarah:
    13 april 2019
    Was super gezellig! Geniet nog van Hoi An en later Thailand 🤩!! Eet een papaya salade en padthai namens ons 😋!
    😘 Sarah & Arda
  7. Sarah:
    13 april 2019
    Was zeker gezellig! Geniet nog van Hoi An en later Thailand 🤩! Eet een papaya salade en padthai namens ons 😋! 😘 Sarah & Arda
  8. Rita:
    14 april 2019
    Rust in de gelederen na 2 mnd roamingarround is dit een verademing, dit is echt vakantie vieren! "Soms heeft het hoofd wat meer tijd nodig om te begrijpen wat het hart al weet!"
    Dat rode jumpsuite staat je fantastisch..lekker pittige uitstraling!
    Dit weekeinde hier is behoorlijk aan de koude kant met nachtvorstjes, maar paasweekend wordt het 20graden of meer, lekker eitjes tikken buiten!
    Behouden vlucht back naar Thailand en lekker verder chillen. Dikke knuffel 😘
  9. Iris & Paul:
    18 april 2019
    Wij blijven je volgen hoor! Geniet er van en we spreken nog een keer af in NL. Wij hebben onze laatste daagjes in Ho Chi Minh en vliegen dan ook weer. Geniet in Thailand 😘