Mistige taferelen☁️😍

18 april 2019 - Bangkok, Thailand

Hallootjes allemaal,

Daar is ze weer. En Jah ik heb weer genoeg te vertellen! Succes en veel plezier met lezen.

Nadat ik zaterdag weer heerlijk de hele dag aan 't strand had gelegen boekjes lezen, pootje baden, mensen kijken en bruin worden. Ben ik rond  5pm richting het hotel gefiets. Onderweg ben ik nog even gestopt toen een vrachtwagen gehuld in pikzwarte rook de bocht om kwam zetten. Al snel zag ik de flammen onder de oplegger vandaan komen🔥, gecombineerd met alle olie rookte het als een malle!! En hier zijn de mensen niet anders dan in 't westen. Gewapend met hun mobieltjes om alles te filmen stonden sommigen op nog geen 5 meten van de vrachtwagen. Ik treed niet zo graag op de voorgrond, dus ik ben op veilige afstand blijven kijken. Het enige wat in m'n hoofd spookte was: En wat nou als dat ding zo ontploft, dan moet k nog aan 't werk ook in m'n vakantie🙄. Want ik zou niet weg kunnen lopen daar ben ik te plichtsgetrouw voor. Gelukkig viel dat alles mee, en brande alleen de oplegger compleet uit. Nou wat een sensatie weer!!

Eenmaal in het hotel aangekomen nog een plons in 't zwembad genomen voordat ik onder de douche zou springen. Geloof het of niet maar 10 minuten fietsen maakt dat ik gedrenkt in 't zweet aankom. Zo benauwd en plakkerig is het. Savonds lekker naar de Thai wezen eten. Iets duurder dan gemiddeld hier (lees 8 euro voor de curry, rijst en een biertje, kniepert🤣) maar het was heerlijk😍

Massaman curry😍🥘

Zondag verschilde niet veel van de zaterdag behalve dan de brandende vrachtwagen. En heb ik voor de maandag een excursie geboekt naar Bana hills.

Pinacolada @ the beach

Maandag ochtend werd ik rond 7.30 opgepikt bij het hotel... Pfff vroeg m'n bed uit, had al een week geen wekker meer gezet en dat beviel me eigenlijk prima🤣, echt vakantie😊! Ik zat als eerste in de bus en het gevoel dat ik deze excursie weer alleen moest doen overviel me ff. Totdat Dorien en haar dochter Jahkink instapten(spreekt uit als Djahkienie, haar papa is Zuid-Afrikaans). We raakten al snel gezellig aan de klets!
Eerlijk gezegd had ik geen flauw idee wat me te wachten stond in Bana Hills. Ik wist dat daar de gouden brug die op handen gedragen word is. Maar daar hield het ook mee op. Met een kabelbaan werden we naar boven gebracht op de berg. Deze kabelbaan was ruim 5 km lang. En bracht ons ruim 1 km hoog. Het ene moment keek je de vallei in ver beneden je, en het andere moment kwam je in een wolk terecht en zat je in een mysterieuze witte mist. Eenmaal boven heb ik eerst vol verbazing staan kijken. Jah met m'n mond ver open!!! Daar, ruim een kilometer boven op die berg, hebben ze een heel fantasy park gebouwd. Inclusief kastelen, rodelbaan, speelhallen, kermis gedeelte, eetgelegenheden, een theater en een heel tempelcomplex. Een soort Vietnamees Disney land. Daarnaast zag het er zwart van de mensen... Wat een volk! Jong oud allerlei verschillende nationaliteiten maar vooral Vietnamese mensen. Het Fantasy park was geïnspireerd door de Fransen. Maar je zag ook Nederlandse invloeden, de molen🇳🇱😊. We kregen 1,5 uur om rond te lopen voordat we ons weer moesten verzamelen voor de lunch. Op verschillende podia werden verschillende dans voorstellingen gegeven. Veelal door Europese of Zuid-Amerikaanse mensen. Die vietnamesen vinden dan geweldig!! Starend staan ze te kijken alsof ze aliens 😳👽zien. Ik had graag in de rodelbaan gewild maar toen ik die rij zag was ik snel genezen. Daarnaast zij die vietnamesen niet van die snelheidsduivels. Met een slakken tempo gingen ze naar beneden. Je kon nml zelf de rem bedienen. Geen wonder dat 't zo lang duurde🙄🙄. Wel jammer want ik als vertegenwoordigster van Nederland zou als een echte Schumacher naar beneden zijn gegaan 🤣🤣.

Hollands tintje

Tijdens de lunch heerlijk met de dames zitten kletsen. Ondanks dat ze begin 20 is, is Jahkink een hele wijze, intelligente, bewuste en nieuwsgierige jonge dame. Met een hele trotse mama😊. Zo leuk om te zien🤗. Thnx voor de gezelligheid dames😘

Met Dorien en Jahkink

Na de lunch weer een kabelbaan in, deze bracht ons iets naar beneden waarna we in een treintje weer een stukje omhoog gingen. Toen kwamen we aan in de Franse tuin. Aangezien ik nooit groene vingers heb gehad hebben tuinen me nooit veel geïnteresseerd. Maar deze was prachtig!!! Al die bloemen die in bloei stonden. Je kon zien dat er onwijs veel werk in gestopt is! Er was ook een doolhof. Niet van coniferen, maar muren beplant met allerlei verschillende planten. Een kijken of we zouden verdwalen... Aan het eind van de tuin stond een inmens grote witte boeddha. Wat het nog meer bijzonder maakte is dat de boeddha gehuld was in een wolk. Het ene moment ging het compleet op in de mist, en het andere scheen het zonnetje er op 😍...

Boeddha in de mist

En toen was dan eindelijk het moment aangebroken waarvoor ik gekomen was... The golden Bridge!!! Ik was niet de enige, want een dame uit onze groep was nog ongeduldige dan ik🤣🤣
De brug is maar 20 meter lang, maar ook weer onwijs mysterieus. Aan de ene kant scheen het zonnetje, terwijl aan de andere kant de brug gehuld was in een wolk. Ik heb dan ook foto's geschoten in de zon, en terwijl de brug wegvalt in de mist. Geweldig!!!
Na dit alles was het tijd om de kabelbaan naar beneden te pakken en richting de bus te gaan. Compleet gehuld in de mist gingen we naar beneden, echt helemaal niets te zien behalve een witte waas...☁️☁️☁️ Klinkt als een mistig dagje, desalniettemin was het een hele mooie mistige dag🤣

Me @ Golden bridge

Terug in het hotel was oma best moe. Ruim 15000 stappen gezet gaf m'n telefoon aan. Hoppa, tijd voor een lekker rosetje en een broodje met geitenkaas bij de wijnbar in de stad. En daarna uiteraard nog weer zo'n lekker 100% natuurlijk ijsje bij m'n vaste ijscoboer(in) 😍😍. Eenmaal terug in het hotel ben ik als een blok in slaap gevallen.

Rosé 😍

Dinsdagochtend was ik vroeg wakker, ff wat oeffeningetjes gedaan en lekker ontbeten. En voor de verandering maar weer naar 't strand. 2 boeken zijn al uit en de derde schiet ook al mooi op😊. Wat muziekjes geluisterd coctailtjes gedronken en ff met Nick gebeld om te overleggen voor m'n auto waar de distributieriem van vervangen moet worden.
Eenmaal terug in het hotel ff met een van de dames zitten kletsen, Vivie. Ze is onwijs jaloers op mijn en m'n leventje. Zij werkt 6 dagen per week, woont nog bij haar ouders. En moet zich ook aan hun regels houden. Geen enkele vrijheid! Hopelijk kan ze volgend jaar 4 weken vrij krijgen om door Europa te reizen. We hebben insta uitgewisseld en wie weet ga ik haar volgend jaar wel in holland zien. Stiekem hoopt ze daar natuurlijk haar droom mnn tegen te komen zodat ze niet meer terug hoeft... Nog vrijwiigers...? 😂😜.

Zoals k al eerder heb laten vallen hebben ze hier grab. Soort uber en thuisbezorgd in 1. Ik had geen zin om de deur uit te gaan dus heb k lekker de Indiaan naar mij laten komen😍. Ideaal!!! Nadat m'n buikje vol zat heb ik nog ff een stukje gelezen en ben ik lekker m'n bedje in gedoken.

Woensdag was al niet veel anders dan de dinsdag, alleen toen met mams gebeld. Heerlijk die structuur😂. Alleen komt die wel bijna ten einde. De volgende dag (donderdag) vlieg ik naar Bangkok om vrijdag ochtend richting Krabi te vliegen. Het begin van het zuiden van Thailand. Daar zal ik een weekje blijven. Onwijs veel zin om Joyce te zien. Ff een bekend gezicht!
Woensdag avond nog een wijntje gedaan en weer een ijsje gegeten bij m'n favo ijscoboer(in). En ff met Lotte gebeld😊. Eenmaal terug in het hotel m'n spullen gepakt en de rekening betaald. Die viel me goed mee! Vivie zou er voor zorgen dat m'n ontbijtje de volgende ochtend klaar zou staan. Ze zijn zo super lief voor me geweest, elke ochtend een extra kopje thee bij het ontbijt. Elke dag nieuwe handdoeken ipv om de dag. Flesjes water extra. Mocht je ooit naar Hoi An willen. Dan raad ik je Summer Holiday Villa aan! Knus, gezellig, netjes, schoon, goed ontbijt, lekker zwembad en huiselijk😊. Daarna vroeg m'n bed in want om 6u gaat de wekker...

Onderweg richting het strand, man en z'n buffelo

En ik heb me een portie slecht geslapen. Steeds wakker, en liggen woelen. Geen idee waarom! Na het ontbijt tijd om afscheid te nemen van de dames van het hotel en op naar het vliegveld. Ik had de tip van Iris opgevolgd en 2 tassen Ingecheckt. Precies 20 kg😁... Eenmaal door de douane een grote zak M&M's gehaald daar had k zin in. En een Ray Ban zonnebril. Die wilde ik al zo lang en ze hadden Sale!! Laat dat nou m'n favorite merk zijn, Sale😜. Vervolgens wachten todat ik konden boarden. DAG Vietnam🇻🇳!! Dank voor al het moois wat je me geboden hebt! Ik had het niet willen missen zo mooi😊

De vlucht verliep soepel! Hallo Bangkok 🇹🇭, I am back😬.

M'n nieuwe aanwinsten😬

Toen kwam het moeilijkste gedeelte, m'n grab vinden. Mensekinders wat een drukte! Heb er 15 minuten over gedaan om die gast te vinden. Zoveel auto's, zoveel mensen. Heb op een gegeven moment maar gewoon op ramen geklopt en gevraagd aan de bestuurders of ze m'n grab waren. De een keek nog verschrikter dan de ander... Zo eng ben k toch nie👻😈🤡👺👽. Pfff wat een ellende zo'n grote stad!

Inmiddels ben ik aangekomen in m'n hotel. Prima voor 1 nachtje. Zo ff een tukkie doen en dan eens wat te eten op zoeken. 1x raden wat 't word... Curry🥰🥰🥰.. Haha.. Morgen weer vroeg m'n bedje uit om door te vliegen naar Karbi. Nieuw avontuur, nieuw hoofdstuk in m'n reisboek, ik heb er zin in😊

Fijne dag mensjes en tot het volgende verhaaltje maar weer. Check nog ff de foto's en de filmpjes want ik heb er weer een paar aan toegevoegd😬

De volgende foto is een update van m'n recente kleurtje🤣

Status update, nog 3 weken te gaan 😜

Valt best mee toch💩😋😁

Toedeledokie💋😘

1. Joyce:
    Yaaaaaay, tot morgen!!! 😁👍💋
  2. Myrthe:
    18 april 2019
    Ziet er weer goed uit hoor allemaal! Ook je bruine kleurtje:p Veel plezier bij Joyce! Doe haar de groetjes!

Dikke kus
  3. Karin Schutte:
    18 april 2019
    potjandorie Daffie,wat ziet dat er allemaal goed uit!Veel plezier verder!!!
  4. Melissa:
    19 april 2019
    Jeeeee meis wat ben jij bruin geworden, heerlijk! En al die eetverhalen, krijg er spontaan honger van om 7 uur 's ochtends in de trein 😋 veel plezier met Joyce! Lijkt me idd fijn om na zo'n lange tijd een bekend gezicht te zien! Geniet er nog maar ff van!
  5. Rita:
    20 april 2019
    Heel bijzonder deze Mistery world en midden in de wolken een pretpark..ongelooflijk! Je velletje begint al lekker te bruinen, verder zie je er "verdomd" goed uit...heerlijk relaxed, blij & gelukkig! Fijn dat je zo met volle teugen geniet, straks een perfecte afsluiter vanuit Thailand, maar nu eerst nog genieten van wat Karbi voor avonturen in petto heeft voor jou!? Dikke knuffel & 🙏
  6. Sarah:
    20 april 2019
    Whaaaat Indiaan besteld via Grab?! Lekker bezig! En weer lekker bijgekleurd zie ik 😂👌! Have funnn 😘
  7. Thomas:
    21 april 2019