Het leven❤️

14 februari 2019 - Lopez, Filipijnen

Vandaag is het ❤️Valentijnsdag❤️ en dat wordt hier groots gevierd!!!! Er is zelfs een feestje op kantoor...
Bart wat betreft de zakken met valentijnskaarten, zet ze maar in de kelder. Mocht het er niet allemaal in passen, vraagt aan de buurvrouw Rita of je haar kelder ook mag gebruiken. Ik hoop dat het past🤣🤣

Er waren wat problemen met internet waardoor m'n verhaal van gister wat moeite had om online te komen, hopelijk is 't gelukt😊

Verder was het geen enerverende dag🙄.. 1 sectio en verder niets... Denk dat 't goed is dat ik as zaterdag verder reis. Iedereen is super lief, maar kan niets meer toevoegen. Niks doen en m'n tijd uitzitten is niet m'n ding. En mijn neus in onderhand wel leeg🐽. Mag niet poetsen opruimen of iets anders doen... Het spannende is er wel af. En aangezien ik mn draai heb gevonden, is het tijd om de boel weer op z'n kop te zetten. Bye bye comfortzone...!

👍🏼👍🏼

Vanmiddag met Jerra naar het centrum geweest om m'n internet te upgraden. Samen een Halohalo gegeten... Dat is gecrusht ijs met kokosmelk banaan bonen gelatine schepijs en tropische vruchten. Bijzonder...!

Halohalo

Even terugkomend op het eten. Begrijp me niet verkeerd. Er is hier veel armoede!! Het verschil tussen de armen en "normale" mensen is groot! Laat staan de rijken... Verpleegkundigen behoren tot de normale mensen, die kunnen het zich veroorloven veel te eten, en te feeden😜

Wat de gezondheidszorg betreft is dit voor de armen niet te betalen. Er is een zorgverzekering Phillhealth, maar die betaald vaak maar een klein gedeelte van de kosten zo'n 10% a 20% wat ik begreep. Gezondheidszorg is hier dus niet voor iedereen het zelfde helaas. Als je arm bent, ga je soms gewoon dood. En dat is normaal hier. Soort van natuurlijke selectie maar dan anders. Vreselijk toch!!!

Wat me opvalt is dat de mensen er zelf wel relaxed onder zijn. De mensen denken hier heel anders. Wanneer iets fout gaat dan is dat nou eenmaal zo, punt. In de westerse wereld worden er direct vragen gesteld: wie kunnen we de schuld in de schoenen schuiven, wat ging er mis, waar kan het anders, waarom ging het mis en hoe gaan we het voorkomen. Ik kan me daar persoonlijk soms best wel aan ergeren. Soms is iemand gewoon ziek omdat ie ziek is. Gaat ie dood omdat ie oud is. Was er een ongeluk omdat iemand ff niet oplette. Dat is nou eenmaal zo, accepteren en door... Daar zijn ze hier erg goed in! We behoren uiteindelijk dood te gaan hoe cru het ook is. Maar in onze westerse wereld is dat soms niet acceptabel heb ik het idee. Laten we genieten van de tijd die we hebben. Zodat als iemand er niet meer is we iig kunnen zeggen dat we van elkaar genoten hebben. In plaats van ons continu druk te maken over hoe we het kunnen voorkomen. Dan is de dood ook makkelijker te accepteren, het hoort er nou eenmaal bij. Wat dat betreft brengt de denkwijze hier veel minder onrust met zich mee... Een begravenis word dan ook het leven gevierd... En niet het verlies. Ze zijn  positief ingesteld... En dat onder deze soms onmenselijke omstandigheden respect!!🙏🏼

Morgen m'n laatse dag en dan zit mijn avontuur er hier op. Al afscheid genomen van een paar dames met wat leuke foto's. Hopelijk kan nog een paar leuke dingen doen morgen! Zaterdag de opening van de nieuwe prominent kliniek, en dan zaterdagmiddag terug naar Manila. Zondag Middag vlieg ik naar Cebu. Nieuwe uitdaging...! Ik houd jullie op de hoogte

Btw ik kwam m'n  prins net ook weer tegen🐸. Maar hij had haast dit x... Moest vast naar z'n valentijnsdate🥰

Prins🐸💋🤴🏼

Toedeledoki 💋😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sannie:
    Top Daf! Liefs Sannie
  2. Joyce:
    14 februari 2019
    Daf... volgens dr. Vogels hier is t een pad. Geen kikker. Goede hoop, dus!!
  3. Michel:
    14 februari 2019
    Prachtig Daf, ja zoals jij het schetst, dood hoort bij het leven en dat kan gebeuren. En aanvaarding van ziekte, armoede etc..... het maakt het leven wat simpeler en niet zo gecompliceerd, waarom moet iemand de schuld krijgen van iets, wij zijn hier een beetje doorgedraaid denk ik.
    Hé meis, nog een prachtige Valentijnsdag, en we horen wel weer vanuit je nieuwe stekkie. Ben benieuwd.💋
  4. Karin:
    Fijne Valentijnsdag lieverd❤🙏🏼🍀
  5. Angela:
    14 februari 2019
    Daf je roze monuurtje meegenomen 😄👍
    😘😘
  6. Susan:
    14 februari 2019
    Je bent gewoon heel lang daar 😉
  7. Melissa:
    15 februari 2019
    Hahah je komt daar vast nog wel meer kikkers tegen, van die lekkere brulkikkers die je uit je slaap houden 😋 Heel veel plezier met het volgende stuk van je reis. Met vast een stuk minder verveling. Mooi om te lezen hoe de mensen daar omgaan met alles, kunnen wij inderdaad van leren hier!