Dood saai...!!!!

22 februari 2019 - Dauis, Filipijnen

Hallootjes... Zijn we weer. Sorry dat k niet alle berichtjes direct beantwoord. Ben soms gewoon te moe, en k heb vakantie. Daarnaast als k steeds op mn phone zit leer ik nooit mensen kennen en blijf k alleen... Dus heb geduld😊

Gisterochtend al vroeg wakker. Genoeg geluiden hier! Krekels vogels, kikkers en gekko's ... Naja hoef ik geen wekker te zetten! Nog ff lekker liggen dommelen. 8 uur ontbijten, daarna nog ff relaxen. Want 9.30 zou ik opgehaald worden voor m'n excursie dagje... Dat werd uiteraard 10u.

De meest saaie excursie ooit..!!!!! We waren met z'n 12en. 4 jonge stelletjes, 1ouder gezin met een kind en ik zei de gek. Heb geprobeerd met 3 stelletjes een gesprek aan te gaan. Maar weinig respons... Wat ik nog erger vond was de tougids. Die zei niks!!!!  Hij was niet meer de chauffeur die ons van plek naar plek bracht en aangaf hoe lang we er mochten blijven... Het enige wat ie tegen me gezegd heeft: of ik voorin wilde zitten. En dat ie me mijn wisselgeld later terug zou geven.. In gebrekkig Engels... Toen de zip line niet door kon gaan, kon hij ons niet eerst uitleggen waarom niet... Echt zo onprofessioneel!!! Heb hem 50 pesso gegeven als fooi (1,-)met de tip om echt wat aan z'n Engels te gaan doen!! Als ie geld wilde verdienen moet je communiceren met je gasten!

Wel mooie dingen gezien! We begonnen bij de Tarsier aapjes. Deze worden met uitsterven bedreigd. We gingen naar een reservaat waar we foto's konden maken. Echt zo schattig die beestjes!!!
Daarna een vlindertuin... Dikke rupsen joh!!! En mega grote vlinders... Een spanwijdte van zo'n 30 cm... Ook hadden ze wat tropische vogels en een python. Maar het beste moest nog komen...

Grote vlinder

Loboc river... Hoe mooi was dat... Prachtige natuur... Een paradijsje!!
We gingen met een lunchboot. Dat houd in een boot waarop een lunchbuffet is. Al varend over de rivier. Op de achtergrond een bandje met vreselijke zwijmel muziek! Even keek ik rond en alleen maar stelletjes... Het eerste moment waarop ik me even alleen voelde en een maatje miste. Niet alleen om mee te reizen maar ook als levenspartner. Maar het prachtige uitzicht maakte dat dubbel en dwars goed! En al snel waren die gevoellens weer verdwenen. De tour duurde ongeveer een uur en k heb heerlijk genoten van 't prachtige uitzicht, all by myself😜

Loboc river

Onderweg stopten we nog even in een bos waar de bomen zo hoog waren dat 't leek alsof ze de hemel in gingen.... Toen we uitstapte liep iedereen naar de achterkant van de auto waar de rest van de toeristen foto's stonden te maken. Ik liep als enige naar de voorkant van de auto en heb prachtige plaatjes kunnen schieten, en dat zonder andere touristen bij op de gevoelige plaat te zetten. Ergens een uitdaging voor me, elke vakantie weer😊

Het bos...

En toen was het zo ver...! De Chocolate hills, dat waar Bohol bekend om staat. Prachtig die heuvels! De lokale mythe is dat twee reuzen dagen tegen elkaar hebben gevochten met stenen en zand. Meer romantisch is het verhaal van Arogo, een sterke en jonge reus die verliefd werd op het meisje Aloya. Toen Aloya dood ging in de handpalm van de reus, veranderden zijn tranen in de heuvels. Voor de mensen die niet van sprookjes houden. Dit bijzondere geologische verschijnsel is ontstaan door de verwering van kalksteen en erosieverschijnselen. De heuvels zijn een vorm van tropische kegelkarst. Genoeg intelligent gedoe.
Het was super mooi om te zien! Ook hier een paar prachtige plaatjes geschoten😍. En volop genoten van het uitzicht!

Chocolat hills

Daarna was de bamboo brug aan de beurt. Ook weer mooi! Vooral geniaal om te zien hoe mensen over die brug lopen. De brug is niet erg stabiel dus je kunt je voorstellen dat het best wiebelig is... Ik heb ff gewacht totdat de meeste mensen weg waren en toen mocht ik wiebelen... Ik had zelfs het lef wat foto's te maken💪🏼 De jongen achter mij voelde zich niet zo zelfverzekerd!! 🤣🤣

Met zonder handen

Omdat we te laat begonnen waren en sommige excursies uitliepen, mede omdat sommigen meer tijd namen dat aangegeven was. Kwamen we te laat aan bij de zip line over de lomboc river... 😭 Die had ik zo graag willen doen!! Het heeft me ff lullen gekost maar uiteindelijk vertelde de chauffeur dus dat we te laat waren. 😡😠 Dat was ff een flinke teleurstelling, en ik vond de groep als zo ontzetten leuk en gezellig. Nu stonden ze zoveel punten achter...

Maar goed accepteren en door. Al had ik daarna niet heel veel zin meer om de kerk in te gaan. Wel gedaan, te touristisch en ik heb veel mooiere kerken gezien. Was al snel weer buiten net als de rest. Damn had dat ff bij de rest van de excursies gedaan dan hadden we die zipline kunnen doen!!! Nog 10 minpunten er bij! Gelukkig was dit het laatste en had ik snel door dat we op de terug weg waren.

Eenmaal terug in het hostel was k er wel ff klaar mee terug naar de kamer... Laat ik daar nou tegen een Nederlands meisje aan lopen. Danielle. Na ff geklets te hebben met haar en een ander meisje uit Noorwegen zijn we gezamenlijk gaan eten. Biertje er bij. Al snel kwamen  er meer mensen bij zitten. Dat had k ff nodig. Gewoon ff een beetje aandacht een beetje babbelen... 10pm ben k lekker gaan slapen. Best vermoeiend dat reizen voor zo'n oud wijf!

Vandaag relaxed dagje nog een massage, nageltjes lakken, wenkbrauwen bijwerken. Internet uploaden,  zodat ik morgen als k weer ga reizen dingetjes op kan zoeken. Toen ik terug liep naar m'n hostel kwam ik de zelfde jongen tegen als woensdag avond. Weet je wat die gast zegt... You are so tall🤣🤣 (je bent heel lang) Nou die heb k nog nooit in m'n leven gehoord. Wat zal ie schrikken als ie jou ziet Mark🤣🤣. Dan piept ie wel anders!!
Hopelijk heb ik mail terug van de organisatie waar ik m'n expeditie heb geboekt van El Nido to Coron. In de mail stond dat ik van Coron naar El Nido ga. Maar dat wil ik niet....!!! Ik wil de andere kant op. Nagekeken en ik had het zeker goed in de mail gezet... Naja ff afwachten dus...!

Geen super spannend verhaal vandaag... Maar heb nog genoeg tijd om spannende dingen te beleven🤣