Hanoi Viëtnam🇻🇳

27 maart 2019 - Hanoi, Vietnam

Zo lieve kijkbuiskindertjes, inmiddels zitten m'n 2 dagen Chiang Mai er op. Moet zeggen dat ik niet heel veel gedaan heb.

De eerste dag heb k lekker een ron gewandeld. Ik kwam uit bij een koffie zaakje waar ze iced koffie hadden. Koude koffie met ijsklonten. Naja maar eens proberen! Ik heb toch liever de warme versie met veel melk, maar met dit warme weer is dat niet te doen. Eenmaal in dat koffie zaakje bedacht ik me dat ik een goede Tattoo zaak had gevonden in Chiang Mai. Laat die nou in de buurt zijn... Eens ff aanwaaien... Voor ik het wist stond ik binnen bij Jub Tattoo Chiang Mai. De eigenaar Jub kwam direct vriendelijk en professioneel over. Alles zag er schoon en fris uit. Jub vroeg me waar hij mee kon helpen. Nou ik heb een idee in m'n hoofd ergens ooit gezien en dat wil ik op m'n onderarm. Na 2 minuten had ie precies wat k bedoelde. Als je wilt kan ik het nu direct zetten, tis klein en subtiel en duurt 20 minuten... Nou daar hoefde ik niet nog een x over na te denken... Memory for life... Iets wat ik stiekem thuis al bedacht had😊 en hier binnen een uur uitgewerkt en getatoeëerd was. Het is een unalome. Het is een boeddhistische symbool van verlichting en het bereiken er van. Het weerspiegelt het levenspad dat we tijdens ons leven belopen. De lotus staat voor wedergeboorte, zuivering van de geest en pad naar verlichting... Nou pas precies na m'n meditatie week. Heb nog even getwijfeld. Over de plek, maar de binnenkant van m'n linker onderarm is het geworden. Recht is al gereserveerd nml voor een andere creatie. Sorry Bart (mijn baas) ik kan 't waarschijnlijk toch niet laten. Ik ben er super blij mee... Subtiel strakke lijnen ik hou d'r van😊

I just love a needle in my arm

Eenmaal weer buiten ben ik eerst eens een lekker ijsje gaan eten. Was zo vreselijk warm! Nog ff wat rondgewandeld en toen nog maar een massage genomen... Heerlijk!! Ze heeft me flink mishandeld en dat was nodig.
Daarna was ik zo moe duf en loom dat k naar het hostel ben gegaan. Leker een douche genomen heb en vroeg ben gaan slapen. Was het inmiddels gewend om rond 9u in m'n bed te liggen.

Dat was fijn😊

Gelukkig heb ik geslapen tot een uur of 8 de volgende ochtend. Perfect want rond 9u kwamen ze me Halen voor de Thaise kookcursus. Samen met nog 2 Duitste meisjes uit m'n hostel en een stel uit Chili. Klein clubje😊. Op de markt kregen we wat uitleg en mochten we rond wandelen. Bijzonder. Vlees ligt daar gewoon op tafels met een vintilatortje er boven om de vliegen weg te houden. Hoezo gekoelt! Onder verse vis verstaan ze levende vis die voor je neus word geslacht. Verser kun je het niet krijgen. En echt alle specerijen en kruiden voor de lekkerste Currys... Heerlijk om hier even rond te struinen!
Daarna richting de keuken. De cursus word gegeven ergens buiten Chiang Mai op zo'n 20 minuten rijden. Eenmaal aangekomen kun je de westerse invloeden van de eigenaar zien. De goldenretriever die rondloopt is er daar 1 van😊. De eigenaar is Zweeds getrouwd met een thaise. Nadat we een kook schort hebben gekregen en een naamkaartje gaan we aan de slag met de soep en de appetizer. Kokossoep met kip, en spring rolls... Kan jullie nu het hele proces vertellen maar 't is geen kook blog. Kan jullie wel vertellen dat 't heerlijk smaakte buiten dat 't er prachtig uitziet op de foto's 😍😍😍.
Alleen klein probleempje. We waren aan 't hakken en snijden voor de curry, de pat Thai en de sticky rise met Mango toen 't weer begon. Elke keer zo'n 20 minuten na het eten word ik kots misselijk en m'n maag borrelt als een malle! . Dit x met zweten en bijna vagaal worden aan toe. Dit is nadat ik ziek ben geworden in El Nido. Ergens is er toch iets niet helemaal pluis nog. Naja met 5 minuten was 't weer over en kon ik vrolijk verder gaan... Het hoofd en tussen gerecht en het dessert waren heerlijk!!!! Oohw heb m'n vingers er bijna bij op gegeten! Maar poeh wat zat ik vol!!! Ook dat is niks voor mij, ik kan altijd vreten als een malle!! 5 rondes onbeperkt sushi gaan dr wel in hoor. Maar nu, toch maar ff in de gaten houden.
Inmiddels was het 4pm en tijd om weer richting het hostel te gaan. Samen met het kookboekje dat we kregen met alle recepten er in en info over de verschillende rijst soorten. Ideaal!!!!

Chef kok👩🏼‍🍳

Eenmaal terug in 't hostel had k zin in een koud biertje🍺. Die ben ik dan ook gaan opzoeken. Heerlijk ff relaxed gezeten, mensen gekeken, wat sociale contacten van thuis onderhouden en dat lekkere koude Chang biertje gedronken... Tegen 8pm terug gewandeld naar 't hostel, gedouched en ff de eerste aflevering gekeken van de blacklist seizoen 5. Morgen is weer een reisdag en inmiddels weet ik uit ervaring dat dat best vermoeiend is. 9.30pm lag oma dan ook al weer lekker in d'r nest👵🏼😊

🍺🍺

Eenmaal wakker rond 8am ben k eerst gaan ontbijten... Naja heb wat kruimels gegeten en een banaan. Want weer geen trek. Wel goed voor de lijn dit!!! Probeer wel zoveel mogelijk fruit te eten voor de vitamientjes hoor! Nog ff een klein rondje gewandeld en 10am zou m'n grab er zijn om me richting 't vliegveld te brengen. Daar is 't vooral wachten. Lang leve Netflix😊👍🏼
Ik krijg een mail van een hostel die ik geboekt heb in Viëtnam. Dat ik moet oppassen!! Er zijn veel oplichters qua taxichauffeurs en touroperators die je geld aftroggelen en je naar verkeerde plekken brengen. Omg waar kom ik terecht!!! Gelukkig weet ik nu hoe ik terug kan vallen op m'n intuïtie🤣🤣. Komt ook wel weer goed! Eerst maar eens naar Hanoi. Daar heb ik voor morgen via Friends Travel Vietnam  (http://www.friendstravelvietnam.com/nl) nl een fietstour en een streedfood tour geboekt. Zij hebben me ook geholpen met mijn Visa On Arrival brief (VOA) voor Vietnam. De Nederlandse Sidney die getrouwd is met een Vietnamese en zijn reisbureau in Hanoi heeft opgezet. Super snelle service en reacties op mail. En onwijs behulpzaam en handige info.
Eenmaal aangekomen in Hanoi ging ik opzoek naar m'n chauffeur... Nee niet weer lekker decadent. Een service van het hostel waar ik slaap. Toen ik de beste man eenmaal gevonden had kon er geen goededag vanaf, te druk met z'n phone... Oké...  Dan niet! Terwijl ik achter hem aan liep kwamen z'n ogen niet van dat schermpje af. Zelfs niet toen ie overstak terwijl er een bus aankwam. Zelfs toen deze begon te toeteren keek ie niet op of om... Heb hem maar aan z'n arm voor de bus weg getrokken... Zal me gebeuren hey, word m'n chauffeur dood gereden door een bus voor m'n ogen... Heb vakantie! Zelfs toen geen dankjewel🤣🤣 maar graag gedaan hoor😜.

Wouw wat een drukte.... Auto's scooters fietsen alles door elkaar. Ik heb een hostel in the Old Quarter van Hanoi. Wel onwijs gezellig. Allerlei barretjes, eetgelegenheden, winkeltjes spa's en nagelsalons en locals die hun BBQ aan de weg hebben geparkeerd met nog meer eten. Maar het heeft wel wat! Genoeg te zien voor dit nieuwsgierige aagje😁.
Het hostel is prima, en blijkt dichtbij Friend Travel te zitten! Mooi makkelijk😊. Eerst maar eens een rondje gaan wandelen en natuurlijk een lekker koud speciaal biertje. Misschien wat te eten als m'n eetlust 't toestaat... Ff acclimatiseren!
Wat een mensen, touristen en locals alles door elkaar. Jong en  oud. Dames op naaldhakken waar zelfs ik jaloers op word, en vuilnismannen die de boel netjes proberen te houden.

Hanoi

Heb wel zin in m'n nieuwe avontuur hopelijk leer k snel wat mensen kennen om mee op te trekken, ben 't alleen zijn nu wel weer ff zat.. Om 6pm is het happy hour in m'n hostel. Daar eens kijken of er wat leuke lamme alcoholisten zijn zoals ik om de avond mee door te brengen 🍻🥴🤪🤣

Voor nu fijne dag luitjes... En tot het volgende verhaaltje maar weer.

Toedeledokie 💋😘

1. Marjolein Broekhuis-Udo:
    27 maart 2019
    Ziet er weer top uit allemaal! Enjoy!!
  2. Tinca:
    Weer een supermooi vehaal Daphne😘
  3. Karin Schutte:
    27 maart 2019
    Wat een prachtige verhalen Daffie.!! Have Fun!!!
  4. Rita:
    27 maart 2019
    Ben niet gek op tatoos, maar deze is echt mooi! Wat een gekrioel van mensenmassa's, druk verkeer, alle toko's & overdekte markthallen met alle soorten etenswaar...dag in & dag uit...dit gaat maar door van 's morgens vroeg tot 's avonds laat!! Jijj bent net zo'n kameleon,past je razendsnel aan je omgeving aan..top! Lijkt zo af & toe of ikzelf op reis ben,'t roept in elk geval weer veel herinneringen op uit de tijd dat ikzelf ook dit soort reizen maakte.
    Wens je a lot of fun de komende tijd..zet en op!!
  5. Michel:
    27 maart 2019
    Genieten weer van je verhaal....doorgaan 💋
  6. Marcel en Kimm:
    27 maart 2019
    Wat een verhalen weer Daph! En die meditatie klinkt echt als een ervaring! Knap hoor, zou ik eens moeten proberen zo’n stilte.... wordt al onrustig na 1 dagje strand😂..
    maar wat je zegt, stilstaan bij het leven is soms helemaal niet gek... laat je beseffen dat je in een heel fijn wiegje geboren bent! En dat je trots moet zijn op wie je bent😊....
    Maar ook lekker genieten moet van het leven🍺 cheers! Veel plezier in Vietnam💋💋
  7. Eric & Aimée:
    30 maart 2019
    Weer leuk om te lezen en gave tat! Heerlijk hoor om te lezen dat jouw avontuur lekker verder gaat. Wij werken wel weer hoor 😏 veel plezier!